Wydrukuj tę stronę

Dlaczego warto reklamować się w internecie

Internet wkroczył już niemal do każdej dziedziny naszego życia. Zamiast iść do lekarza - szukamy diagnozy w internecie, zamiast spotykać się z przyjaciółmi – czytamy wiadomości na Facebooku, zamiast pójść do kiosku – przeglądamy newsy na portalach informacyjnych. Jesteśmy już do tego stopnia rozleniwieni, że często nie chce nam się nawet wyruszyć na poszukiwania pilota od telewizora i oglądamy telewizję on – line.

 


 

Nad tym, czy nasze życie zmierza we właściwym kierunku możemy rozmawiać godzinami, nie powinniśmy jednak bagatelizować okazji, jakie przynoszą nam nowe technologie. Szczególnie, jeśli prowadzimy firmę, która potrzebuje intensywnej promocji.


Zobaczmy więc jakie możliwości prowadzenia kampanii reklamowej daje nam internet.

Banery reklamowe


Są doskonałą metodą bezpośredniej reklamy. Dobrze zaprojektowany baner reklamowy potrafi natychmiast przyciągnąć uwagę osoby odwiedzającej portal internetowy i błyskawicznie przekierować na stronę promowanej firmy.


Artykuły eksperckie i sponsorowane


Stanowią bardziej subtelną formę reklamy. Pozwalają klientowi zapoznać się z ofertą firmy i sprawdzić jej profesjonalizm. Im więcej wiedzy przekażemy klientom, tym większym zaufaniem zostaniemy obdarzeni.


Prezentacje produktów


Jeśli reklamujmy się w gazecie branżowej – często mamy ograniczoną powierzchnię na ulokowanie prezentacji firmy. Internet daje nieograniczone możliwości graficzne i lokalizacyjne. Możemy wstawić galerię naszej nowej linii produktów, a nawet film reklamowy prezentujący naszą ofertę. Możemy zrobić praktycznie wszystko, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki sprzedaży.


Portale społecznościowe


Świat oszalał na punkcie Facebooka i innych portali społecznościowych. Każda większa firma powinna korzystać z usług portali społecznościowych i komunikować się za ich pośrednictwem ze stałymi i przyszłymi klientami. Stały kontakt z odbiorcami daje nam ogromne możliwości docierania z nowościami bezpośrednio do zainteresowanych osób.


Konkursy


Można je organizować zarówno za pośrednictwem portali społecznościowych, portali branżowych, jak i zwykłych firmowych stron internetowych. Oczywiście im więcej osób zapozna się z zasadami organizowanego przez nas konkursu – tym większa szansa na skuteczność takiego narzędzia promocji. Jak zorganizować konkurs on-line? Można zapytać naszych klientów o sprawy związane np. z historią firmy, a spośród nadesłanych odpowiedzi rozlosować atrakcyjne zestawy kosmetyków.


Reklama w internecie jest przyszłością rozwoju branży kosmetycznej. Daje ogromne możliwości dotarcia do klientów, przy stosunkowo niewielkich kosztach. Największą jej zaletą jest fakt, że nie wymaga praktycznie żadnego wkładu ze strony odbiorcy. Kosmetyczki i kosmetolodzy sami poszukują w sieci wiedzy, a walkę o klienta wygra ten, który pierwszy im tę wiedze dostarczy.

 

Autor: Anna Wydra

Oceń ten artykuł
(11 głosów)