czwartek, 28 października 2021
Miło Cię widzieć!

Kolejne wzrosty na rynku reklamy internetowej

Przyzwyczajeni do tradycyjnych form reklamy często nie zdajemy sobie sprawy jak wielką siłę oddziaływania posiada w obecnych czasach internet. Warto więc przyjrzeć się najnowszym badaniom przedstawiającym udziały reklamy on-line w całym polskim rynku marketingowym.


W 2010 roku zanotowano 3-procentowy wzrost nakładów na reklamę. Liczba ta nie wygląda szczególnie imponująco, dopóki nie uświadomimy sobie, że polskie firmy cały ubiegły rok walczyły ze skutkami światowego kryzysu finansowego. Godne odnotowania jest również to, że pomimo sporych problemów finansowych przedsiębiorcy nadal inwestują w działania marketingowe, słusznie upatrując w nich sposobu na poprawę kondycji swoich biznesów.


Według danych ZenithOptimedia w 2011 roku możemy spodziewać się dwukrotnie większych inwestycji w działania marketingowe. Specjaliści szacują prawie 7-procentowy wzrost. Firmy powoli odbijają się od dna i na reklamę przeznaczają coraz więcej środków. W tym przełomowym momencie, wyścig o klienta wygra ten, kto w porę zdecyduje się na intensywne działania promocyjne.


Przewaga reklamy internetowej


Chociaż cały rynek reklamowy odnotował w ubiegłym roku niewielki wzrost, to na pozycję lidera zdecydowanie wysuwa się reklama internetowa. Według danych ZenithOptimedia ,co siódma złotówka wydana na reklamę trafia do właścicieli portali internetowych. Co więcej na 2011 rok prognozowany jest aż 20-procentowy wzrost nakładów na promocję internetową. Dla kontrastu warto również zaznaczyć, że według przewidywań ekspertów reklama telewizyjna w tym samym okresie odnotuje tylko 4-procentowy wzrost.


Przyjrzyjmy się teraz dokładniej, na jakie formy emisji reklam najczęściej decydują się przedsiębiorcy. Według wcześniej cytowanych badań podsumowujących ubiegły rok, najwięcej firm inwestuje w marketing e-mailowy (69%). Drugi wynik w rankingu popularności zdobyła reklama w mediach społecznościowych - 59%. Ostatnie miejsce w czołówce z wynikiem 42%, osiągnęła promocja w wyszukiwarkach internetowych.


Następne pozycje zajęły kolejno reklama radiowa, telewizyjna, prasowa, reklama za pośrednictwem telefonów komórkowych i bezpośrednia wysyłka materiałów marketingowych. Szczególnie interesujący dla firm z branży kosmetycznej może okazać się fakt, że tylko 20% przedsiębiorców decyduje się na promocję na targach i eventach branżowych, co stanowi dopiero siódmą pozycję w omawianym zestawieniu. Warto również zaznaczyć, że trzy najbardziej popularne formy działań marketingowych ujętych w powyższym opracowaniu dotyczą reklamy internetowej.


Wszyscy eksperci z dziedziny marketingu są zgodni: reklama internetowa daje największe szanse na powodzenie kampanii reklamowej firmy. Wystarczy spojrzeć na powyższe dane, które wskazują, że w czasie, kiedy wartość całego rynku marketingowego wzrośnie o niecałe 7%, reklama internetowa zanotuje aż 20-procentowy wzrost.

 

Autor: Anna Wydra

Oceń ten artykuł
(8 głosów)