czwartek, 28 października 2021
Miło Cię widzieć!

Rozruszaj biznes reklamą w portalu internetowym!

Kolejne badania profesjonalnych ośrodków wskazują na rekordowy wzrost wartości polskiego rynku reklamy internetowej. Jak donosi IAB AdEx, w ubiegłym roku na rynku reklamy on-line zanotowano 17-procentowy wzrost wartości nakładów finansowych. Prognozy na 2011 rok są równie optymistyczne.

 

Aby podjąć właściwą decyzję dotyczącą lokalizacji reklamy firmy należy przeanalizować wszystkie czynniki, które mogą wpłynąć na jej skuteczność. Warto również zasięgnąć wiedzy w organizacjach zajmujących się przeprowadzaniem skomplikowanych badań rynku. Takie dane pomogą nam zaplanować skuteczną kampanię i wskażą najbardziej obiecujące kierunki działania.


Według danych zaprezentowanych przez IAB AdEx wartość krajowego rynku reklamy internetowej w 2011 roku przekroczyła 1 578 mln zł, osiągając o 204 mln lepszy wynik niż w roku ubiegłym. Tak ogromny wzrost oraz fakt, że reklama on-line generuje aż 60% zysków całej branży medialnej, budzi w przedsiębiorcach ogromne nadzieje. Marketing na stronach www, a szczególnie na dopiero rozwijających się w naszym kraju portalach społecznościowych jest przyszłością dla wszystkich firm, które przy pomocy nowych narzędzi nauczą się utrzymywać relacje z klientami.


Jak donoszą specjaliści, najbardziej popularną formą marketingu on-line są, tak jak w ubiegłym roku reklamy graficzne, czyli banery wyświetlane na określonych stronach internetowych. Taką formę wybiera obecnie aż 45% przedsiębiorców. Druga pozycja w rankingu popularności marketingu internetowego należy do prezentacji oferty w popularnych wyszukiwarkach (30%). Ostatnie na podium – trzecie miejsce z wynikiem bliskim 17% zajęły ogłoszenia reklamowe. Dla wielu sporym zdziwieniem może okazać się fakt, że e-mail marketing wybrało tylko 6% właścicieli firm decydujących się na prowadzenie kampanii w wirtualnej rzeczywistości.


Badania prowadzone przez IAB AdEx obejmowały również podział na poszczególne branże i segmenty rynku reklamowego. Jedyną ujętą w rankingu kategorią zbliżoną do rynku kosmetycznego była „higiena i pielęgnacja”. Jak oszacowali specjaliści, ten segment dostarczył 5% wszystkich nakładów na marketing internetowy. Chociaż 5% na pierwszy rzut oka nie wygląda szczególnie atrakcyjnie, to w zestawieniu z 1 578 mln zł zaprezentowanymi w pierwszej części artykułu, wartość ta zaczyna się prezentować całkiem interesująco. Dla porównania warto jeszcze przytoczyć wyniki najchętniej reklamowanych kategorii. Trzy pierwsze miejsca w omawianym zestawieniu zajęły finanse (z wynikiem 16%), telekomunikacja (12%) i motoryzacja (11%).


Reklama w portalu internetowym umożliwia dotarcie do określonej grupy klientów oraz stałe monitorowanie efektów kampanii. Dużym udogodnieniem jest również szansa bieżącego dostosowywania przekazów do potrzeb potencjalnych odbiorców. Można więc stwierdzić, że marketing internetowy to marketing szyty na miarę. Zarówno odbiorcy, jak i nadawcy przekazu reklamowego.

 

Autor: Anna Wydra

Oceń ten artykuł
(8 głosów)