poniedziałek, 25 listopada 2024
Miło Cię widzieć!

Biznesowy Blog Kosmetyczny

Blog kosmetyczny - fantastyczne narzędzie promocji produktów i usług kosmetycznych.

Ostatnio klienci poszukują rzetelnych informacji o kosmetykach, które zamierzają kupić oraz usługach kosmetycznych, z których korzystają. To idealna wiedza, którą można zamieścić na firmowym blogu kosmetycznym. Często właściciele i marketingowcy firm kosmetycznych, salonów piękności, sklepów z produktami do pielęgnacji nie zdają sobie sprawy jak ważnym narzędziem może być blog kosmetyczny.

Obecnie sporo wiadomości staje się popularnych właśnie dzięki temu, że niczym informacja prasowa są ogłaszane na oficjalnym blogu. Dzieje się tak ponieważ są to sprawdzone informacje bezpośrednio z firmy. A dzięki temu docierają one do klientów i dziennikarzy. To doskonały sposób
na prezentowanie nowości, publikowanie ciekawostek, dementowanie plotek oraz możliwość "wypłynięcia" do większych portali, gazet, radia i telewizji. Dziennikarze bardzo często korzystają z informacji, które znajdą na firmowym blogu.

Jako firma prowadząca bloga kosmetycznego stajesz się specjalistą i profesjonalistą. Jeśli damy ludziom wartościową wiedzę kosmetyczną, którą dodatkowo opatrzona jest interesującymi zdjęciami to z pewnością zyskamy miano eksperta w oczach czytelników. Aktualnie autorzy ciekawych wpisów na blogach, którzy w sposób interesujący prowadzą komunikację z odbiorcami są zapraszani do programów telewizyjnych, radiowych czy proszeni o wywiady jako autorytet w danej dziedzinie. Nie należy się spodziewać, że od pierwszych dni prowadzenia bloga zacznie on być popularnym i będzie przytaczany w mediach, jednak jeśli będziemy dzięki niemu prezentować wartość społeczeństwu zainteresowanemu tematyką kosmetyki i pisywać regularnie to taka sytuacja jest bardzo możliwa.

Według badań jednym z narzędzi niezwykle budujących relacje z konsumentami jest firmowy blog, również w branży urodowej. Jest to niezwykle silny środek przekazu, który może pomóc tworzyć relacje z klientami, ułatwiać dotarcie do zainteresowanych oraz zwiększać sprzedaż produktów i usług z branży kosmetycznej. To również niezawodny sposób promocji firmy oraz silne medium, dzięki któremu można kreować wizerunek marki wśród nowych, obecnych i przyszłych klientów.

Można na nim zaprezentować produkt, pokazać zdjęcia lub filmik z testowania kosmetyków, zaprosić do dodatkowych akcji, promocji czy konkursów. Czytelnik, który pozna markę firmy, z pewnością będzie bardziej skłonny do zakupu lub skorzystania z usługi kosmetycznej. Ludzie czytają zamieszczone na nim publikacje, wyrażają swoje zdanie dotyczące produktów i działania firmy w komentarzach. Dodatkowo jeśli firma prowadząca blog odpowiada na nie, bierze udział w dyskusjach z czytelnikami wtedy umacniają się więzi między konsumentami i firmą kosmetyczną.

To narzędzie, które poprzez reakcje internautów pokazuje ich odczucia względem marki oraz materiały, które najbardziej ciekawią, wywołują w nich emocje i skłaniają do wypowiedzi. Takiej komunikacji nie ma na stronie firmowej, również dlatego, że tam prowadzi się bardziej profesjonalny ton prezentacji materiałów. Dobrze jest również ustosunkować się do negatywnych komentarzy, zamiast starać się je przemilczeć lub usuwać. Czytelnicy obserwują wszystkie działania i widzą czy firma jest gotowa do dyskusji czy też stara się tuszować negatywne wypowiedzi.

Prowadząc bloga mamy dostęp do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą kosmetyczną. Niewykorzystanie takiego potencjału byłoby zaprzepaszczeniem ogromnych możliwości. Można pytać swoich klientów o czym chcieliby czytać, jakie materiały ich interesują, z czym mają problemy. I zarówno producent kosmetyków, jak i właściciel sklepu internetowego czy manager salonu urody może w tej sprawie odpowiednio zadziałać. Producent produktów kosmetycznych może stworzyć nowy produkt na który jest zapotrzebowanie. Właściciel sklepu z produktami do pielęgnacji i makijażu może poszerzyć swoją ofertę o kolejne produkty, a salon piękności czy fryzjerski może wprowadzić nową usługę. Warto słuchać głosu swoich klientów i starać się zaspokajać ich potrzeby.

Systematyczne wpisy na blogu kosmetycznym często pozycjonują się w Google w sposób naturalny na wyspecjalizowane wyrażenia. Prowadzenie firmowego bloga kosmetycznego jest ponadto doskonałą formą reklamy – możemy na nim reklamować swoje kosmetyki oraz zwiększać lojalność klientów wobec marki kosmetycznej. Blog może stać się fantastycznym narzędziem promocji produktów i usług kosmetycznych. Udowodniono, że klienci chętniej i więcej kupują od ludzi, których znają i do których mają zaufanie. Zatem daj się poznać swoim klientom.

Stwórz bloga i kreuj pozytywny i sympatyczny wizerunek marki kosmetycznej dzięki publikowaniu treści z życia firmy, wywiadów, publikacji tematycznych, ciekawostek z branży, nowinek, a klienci i osoby zainteresowane tematem dzięki częstym odwiedzinom, będą czuli pozytywną więź, która połączy ich z firmą lub marką. Informowanie o wydarzeniach związanych z codziennym życiem firmy i dzielenie się sukcesami ociepla wizerunek.

Z chęcią poprowadzimy dla Ciebie bloga kosmetycznego lub kosmetyczno-biznesowego.


Tylko do końca kwietnia 2015, dla czytelników pkik, złóż u nas zamówienie na prowadzenie bloga, a otrzymasz 200 zł rabatu na prowadzenie bloga.

Renata Zielezińska

Redakcja portalu TrustedCosmetics.pl

http://www.trustedcosmetics.pl/prowadzenie-firmowego-bloga-kosmetycznego/