piątek, 22 listopada 2024
Miło Cię widzieć!

ABC profesjonalnej dezynfekcji

abczakaze.jpgPo Pierwsze

 

Przed przygotowaniem oferty zabiegowej w gabinecie, w pierwszej kolejności należy zaplanować, jak uniknąć niebezpieczeństw.

 

W określaniu procedur higieny należy mieć świadomość sytuacji, w których może dojść do zakażenia.

 

To nie obawa przed kontrolą jednostek sanitarnych ani dość ogólnikowe informacje w obowiązujących ustawach mają być powodem przestrzegania zasad higieny i dezynfekcji w salonie. Bezpieczeństwo i troska o zdrowie własne i klienta, dbanie o narzędzia i wypo- sażenie salonu oraz ekonomiczny rozsądek są najważniejszymi aspektami przy opracowaniu procedur higieny w salonie.

 


 

Po drugie

 

Ustal zasady PostęPowania w Każdej sytuacji, w Której Może dojść do zaKażenia:

  • bezpośredni kontakt ze skórą zainfekowa- nego klienta,
  • pośredni kontakt z zainfekowanym klientem poprzez dotyk narzędzi, które miały z nim styczność,
  • pośredni kontakt z zainfekowanym klientem poprzez dotyk tych samych powierzchni.

 

Bezpośredni kontakt ze skórą zainfekowanego klienta

 

Większość mikroorganizmów chorobotwór- czych przenoszona jest drogą kropelkowo- -powietrzną i poprzez płyny ustrojowe. Wielu ludzi jest nosicielami patogenów chorobotwór- czych, nie wiedząc o tym. Niektóre bakterie, m.in. gronkowiec, utrzymują się na skórze nawet 24 godziny. Głównym zadaniem gabine- tów kosmetycznych, spa, salonów masażu jest zapewnienie relaksu klientom poprzez dotyk. Stąd też w codziennej pracy profesjonalisty po umyciu rąk niezbędna jest dodatkowo dezyn- fekcja przed i po każdym kliencie.

 

Dobór odpowiednich preparatów do de- zynfekcji rąk, takich jak Barbicide Hand Sa- nitizer bez alkoholu i z działaniem nawilża- jącym, sprawi, że dezynfekcja dłoni będzie skuteczna i przyjemna.

 

Pośredni kontakt z zainfekowanym klientem poprzez dotykanie narzędzi, które miały z nim styczność

 

Narzędzia i akcesoria wielokrotnego użyt- ku stosowane w gabinetach kosmetycznych można podzielić na dwie grupy:

  • z minimalnym ryzykiem naruszenia tkanki skóry (pędzle do makijażu i zabiegów pielęgnacyjnych, akcesoria kosmetyczne),
  • z dużym ryzykiem naruszenia tkanki skóry (nożyczki, cążki, pęsety, obcinaczki, pilniki, frezy, końcówki urządzeń do mikrodermabrazji i inne).

 

Dla własnego bezpieczeństwa należy dezynfe- kować wszystkie narzędzia i akcesoria w salonie.

 

Narzędzia z minimalnym ryzykiem naru- szenia tkanki skóry należy po każdym kliencie oczyścić z  widocznych zabrudzeń, np. chusteczką do dezynfekcji Barbicide. Następnie narzędzia zanurzyć w roztworze Barbicide przygotowanym według zaleceń produ- centa na 10 minut. Estetycznym i wygodnym rozwiązaniem do dezynfekcji zanurzeniowej są szklane pojemniki Barbicide. Barbicide koncentrat nie zawiera aldehydów ani eta- nolu. Jest bezpieczny dla zdrowia i narzędzi. Dodatkowa formuła przeciw korozji chroni narzędzia przed zniszczeniem.

 

Narzędzia z dużym ryzykiem naruszenia tkanki skóry po każdym kliencie dezynfe- kujemy metodą zanurzeniową w płynie bio- bójczym BARBICIDE, a następnie poddajemy sterylizacji w autoklawie parowym.

 

Pośredni kontakt z zainfekowanym klientem poprzez dotykanie tych samych powierzchni

 

Podobnie jak w przypadku narzędzi, w salonie wyróżniamy dwa rodzaje powierzchni:

  • powierzchnie stanowiące małe zagrożenie przeniesienia zakażenia, np. ściany, podłogi, meble, nie muszą być rutynowo dezynfekowane, a jedynie poddawane czyszczeniu i myciu po każdym dniu pracy,
  • powierzchnie o wysokim ryzyku przeniesienia zakażenia, gdzie konieczne jest mycie i dezynfe- kowanie po każdym kliencie. Powierzchnie o zwiększonym ry- zyku przeniesienia zakażenia (fotele, leżanki, blaty, poręcze) spryskujemy Barbicide Spray (bez aldehydu). Czekamy 3 minuty i przecieramy suchym jednorazowym ręcznikiem.

Po trzecie

 

Nie wolno zapominać o tym, że klient obserwuje nasz każdy ruch i zachowanie.

 

To, czy ponownie skorzysta z usług salonu, zależy przede wszystkim od tego, czy czuje się w nim bezpiecznie.

 

Na poczucie bezpieczeństwa ma wpływ jakość usług, empatia pro- fesjonalisty oraz higiena.

 

Pamiętaj!

 

Twój Klient ma świadomość, że może zakazić się w salonie. Naj- prawdopodobniej nie zwróci Ci uwagi, jeśli zauważy brak profesjo- nalnej higieny, pewne jest jednak to, że już więcej Cię nie odwiedzi. Czy tego chcesz?

 

 

Źródło: Kosmetologia Estetyczna / 3 / 2013 / vol. 2

Oceń ten artykuł
(4 głosów)