Polska Kosmetologia i Kosmetyka to najszybciej rozwijający się portal branżowy w Polsce. Istniejemy na rynku mediów internetowych już od 10 lat i posiadamy ugruntowaną pozycję w kategoriach związanych z branżą Beauty. W naszym portalu znajdą Państwo tysiące ciekawych artykułów związanych z branżą kosmetyczną, medycyną estetyczną oraz spa. Prezentowane przez nas materiały pełnią funkcje edukacyjną i doradczą. PKIK24.pl to doskonałe miejsce na prezentację Państwa marki a także na reklamowanie oferowanych produktów.
- 1. Podejście „troszkę” ekonomiczne:
Spróbujmy na to spojrzeć z punktu widzenia ewentualnego zysku lub straty i posłużmy się prostą kalkulacja. Załóżmy, że pracujemy 24 dni w miesiącu i każdego dnia obsługujemy 5 wizyty - co nie wydaje się specjalnie wygórowana ilością. Daje nam to 120 wizyt miesięcznie. Załóżmy, że 80 wizyt (czyli około 65%) była umawiana telefonicznie oraz, że jesteśmy bardzo sprawni a klient konkretny i jedna rozmowa telefoniczna trwa zaledwie 2 minuty. To oznacza 160 minut spędzonych na umawianiu wizyty. A co z osobami, które postanowiły zmienić termin lub całkowicie odwołać wizytę? To powoduje, że tylko na czynnościach obsługi klientów przez telefon spędzamy ponad 3 godziny miesięcznie. Ile jest warte 3 godziny naszej pracy lub 3 godziny czasu wolnego spędzonego w gronie rodziny i przyjaciół?
- 2. Podejście „troszkę” ludzkie:
W naszej pracy lojalność klienta jest związana zarówno z jakością realizacji jak również z umiejętnością budowania relacji. Oznacza to oczywiście umiejętność rozmowy, słuchania i zrozumienia potrzeb i oczekiwań. Nie mam wątpliwości, że telefon od stałego klienta to okazja do rozmowy o znanych tematach, sposobność do podtrzymania relacji i umówienie się na spotkanie. Owszem to działa korzystnie. Ale co ważne – system internetowego rejestracji nie eliminuje rozmów telefonicznych. Możemy nadal odbierać telefony lecz również dać klientom możliwość zarezerwowania wizyty jak wieczorem w niedzielę planują tydzień lub uczestniczą w nudnym spotkaniu służbowym J. Ale jest jeszcze jeden bardziej istotny element. Właśnie dzięki rejestracji internetowej możemy być bliżej naszych klientów. Nie przerywamy rozmowy bo nie odbieramy telefonów i możemy spokojnie realizować usługi.
A zupełnie dodatkowo:
Czy wiecie, że już w pierwszym miesiącu działania systemu ponad 25% Twoich klientów będzie chciało umawiać się przez internet i wykorzystywać przypominanie SMS/email?
Czy wiesz, że ponad 50% osób, które odwiedzają Twoja stronę WWW i Twój FB robi to aby umówić się na wizytę, sprawdzić ceny i dostępność Twoich usług?
Czy wiesz, że prawie 40% rezerwacji jest dokonywana po godzinach pracy Twojej firmy?
Wracając więc do pytania czy system rezerwacji jest niezbędny nadal uważam, że nie jest. Lecz taki system w znacznym stopniu może poprawić komfort naszej pracy oraz być wspaniałym ułatwieniem dla naszych klientów.
Życzę miłego dnia i wielu klientów!
P.S.
Sprawdź za darmo wizyta.pl– możesz tylko zyskać! J