wtorek, 05 listopada 2024
Miło Cię widzieć!

Czy internetowy system rezerwacji jest potrzebny w salonie kosmetycznym i fryzjerskim?

300x300Wiele razy spotykam się z pytaniem czy właściwie w salonie fryzjerskim lub kosmetycznym, system rezerwacji wizyt przez internet jest niezbędny do poprawnego funkcjonowania. Odpowiedź właściwie jest dość oczywista – nie jest niezbędny. Znam wiele doskonale działających salonów, które nie korzystają z takiego systemu. Czy w takim razie powinniśmy ten temat zupełnie porzucić i uznać takie systemy za zbędne? Odpowiedź na to pytanie pozostawiam Państwu a ja pozwolę sobie przytoczyć tylko przemyślenia i krótkie, dwa przykładowe spojrzenie na ten temat.

 

 

 

  1. 1. Podejście „troszkę” ekonomiczne:

Spróbujmy na to spojrzeć z punktu widzenia ewentualnego zysku lub straty i posłużmy się prostą kalkulacja. Załóżmy, że pracujemy 24 dni w miesiącu i każdego dnia obsługujemy 5 wizyty - co nie wydaje się specjalnie wygórowana ilością. Daje nam to 120 wizyt miesięcznie. Załóżmy, że 80 wizyt (czyli około 65%) była umawiana telefonicznie oraz, że jesteśmy bardzo sprawni a klient konkretny i jedna rozmowa telefoniczna trwa zaledwie 2 minuty. To oznacza 160 minut spędzonych na umawianiu wizyty. A co z osobami, które postanowiły zmienić termin lub całkowicie odwołać wizytę? To powoduje, że tylko na czynnościach obsługi klientów przez telefon spędzamy ponad 3 godziny miesięcznie. Ile jest warte 3 godziny naszej pracy lub 3 godziny czasu wolnego spędzonego w gronie rodziny i przyjaciół?

  1. 2. Podejście „troszkę” ludzkie:

W naszej pracy lojalność klienta jest związana zarówno z jakością realizacji jak również z umiejętnością budowania relacji. Oznacza to oczywiście umiejętność rozmowy, słuchania i zrozumienia potrzeb i oczekiwań. Nie mam wątpliwości, że telefon od stałego klienta to okazja do rozmowy o znanych tematach, sposobność do podtrzymania relacji i umówienie się na spotkanie. Owszem to działa korzystnie. Ale co ważne – system internetowego rejestracji nie eliminuje rozmów telefonicznych. Możemy nadal odbierać telefony lecz również dać klientom możliwość zarezerwowania wizyty jak wieczorem w niedzielę planują tydzień lub uczestniczą w nudnym spotkaniu służbowym J. Ale jest jeszcze jeden bardziej istotny element. Właśnie dzięki rejestracji internetowej możemy być bliżej naszych klientów. Nie przerywamy rozmowy bo nie odbieramy telefonów i możemy spokojnie realizować usługi.

A zupełnie dodatkowo:

 

Czy wiecie, że już w pierwszym miesiącu działania systemu ponad 25% Twoich klientów będzie chciało umawiać się przez internet i wykorzystywać przypominanie SMS/email?

 

Czy wiesz, że ponad 50% osób, które odwiedzają Twoja stronę WWW i Twój FB robi to aby umówić się na wizytę, sprawdzić ceny i dostępność Twoich usług?

 

Czy wiesz, że prawie 40% rezerwacji jest dokonywana po godzinach pracy Twojej firmy?

Wracając więc do pytania czy system rezerwacji jest niezbędny nadal uważam, że nie jest. Lecz taki system w znacznym stopniu może poprawić komfort naszej pracy oraz być wspaniałym ułatwieniem dla naszych klientów.

Życzę miłego dnia i wielu klientów!

P.S.

Sprawdź za darmo wizyta.pl– możesz tylko zyskać! J

 

400x100

Oceń ten artykuł
(8 głosów)