sobota, 20 kwietnia 2024
Miło Cię widzieć!

Mały biznes z pomysłem

biznes_z_pomyslem.jpgDla osób robiących zakupy przez Internet coraz większe znaczenie ma nie tylko to, co kupują, ale także interesuje je, skąd pochodzi i jak powstaje dany produkt. Liczy się też jego unikalny wizerunek. W jaki sposób wyróżnić swoje wyroby i przyciągnąć uwagę kupujących?

Według sondażu przeprowadzonego przez Instytut Opinii Publicznej Infas Polacy coraz częściej kupują przez Internet. Wśród Europejczyków wyprzedzają nas tylko Brytyjczycy i Niemcy. Co trzeci z 17 mln polskich internautów przyznaje, że zakupy w sieci robi przynamniej raz w tygodniu. Rocznie w e-sklepach każdy z nich wydaje średnio około 1 600 zł.

 

Czego szukamy w sieci?

 

Do kupowania online zachęcają nas przede wszystkim niższe ceny i wygoda, jaką niesie za sobą tego typu rozwiązanie. W dzisiejszym zabieganym świecie dużą zaletą jest możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio z domu i w dodatku bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych. Najczęściej w ten sposób zamawiamy kosmetyki, ubrania, ale także chętnie wybieramy płyty, książki i filmy.

 

Sprzedaż w sieci to także szansa zaistnienia dla małych wytwórców, rękodzielników i artystów. W tym przypadku bardziej niż cena liczy się wyjątkowość i niepowtarzalność wybieranego produktu. Robiąc zakupy w sieci konsumenci szukają przedmiotów, których nie dostaną w centrach handlowych i galeriach. Wybierają unikatowe, ręcznie wykonywane rzeczy, projektowane na zamówienie ubrania czy zabawki lub dzieła powstające w krótkich seriach. Polacy stają się także coraz bardziej ekologiczni i szukają przedmiotów pochodzących z firm, które wspierają środowisko i stawiają na naturalne sposoby produkcji. Dużą popularnością cieszą się różnego rodzaju domowe przetwory czy naturalne kosmetyki, które powstają w małych, często przydomowych pracowniach, a sprzedawane są właśnie przez Internet.

 

Wyjdź przed szereg – czyli jak zaistnieć

 

Sprzedaż online ma to do siebie, że kupujący nie może dotknąć i sprawdzić asortymentu, dlatego warto skupić się na innych aspektach. Dobrze jest zadbać o kwestie wizualne i przyciągnąć uwagę kupujących ciekawym zdjęciem, opisem, a także wyglądem produktu. Powszechnie uważa się, że jego charakter odzwierciedla wizerunek firmy – dlatego bardzo ważne jest, by był on wyjątkowy. Na rynku mamy do wyboru rozwiązania, dzięki którym łatwo i szybko stworzymy profesjonalne opakowania oraz umieścimy na nich niezbędne informacje. – Odpowiednie wykończenie można uzyskać dzięki etykietom przeznaczonym specjalnie do oklejania opakowań z produktami. Nadadzą one towarom pożądany wygląd i styl. Wybierać można spośród szerokiej gamy specjalnych etykiet wykonanych z papieru teksturowanego, recyklingowego czy satynowego   – mówi Zuzanna Lewandowska-Piec z firmy Avery Zweckform, producenta wysokiej jakości etykiet samoprzylepnych. Co ważne, indywidualny wzór takiego nadruku stworzymy za pomocą bezpłatnej aplikacji online dostępnej na stronie internetowej Avery Zweckform. Możemy naszą grafikę zaprojektować od podstaw lub skorzystać z jednego z wielu szablonów dodając tylko tekst.

 

Internetowa działalność wiąże się przede wszystkim z wysyłką produktów, dlatego aby zaistnieć w pamięci kupującego warto do przesyłki dołączyć np. specjalną kartę z podziękowaniem. – Takie indywidualnie zaprojektowane karty świetnie sprawdzają się jako krótka forma korespondencji z kupującym. W ten sposób można podziękować za dokonanie zakupu i przypomnieć wizerunek, logo firmy i dane kontaktowe. W ten sposób budujemy więź z klientem – mówi Łukasz Tabin, specjalista ds. promocji i PR.

 

Liczba internetowych sklepów wciąż wzrasta, dlatego aby zaistnieć na rynku nie wystarczy już tylko dobry produkt. Liczy się także szereg niestandardowych rozwiązań, które wyróżnią go z tłumu i nakłonią klienta do kliknięcia „Kupuję”.

Oceń ten artykuł
(7 głosów)