wtorek, 25 stycznia 2022
Miło Cię widzieć!

Przez żołądek do serca - Narodowy Program Walki z Zawałami, Udarami i Chorobami Układu Krążenia

Przez żołądek do serca!

 

Myślisz, że problem podwyższonego cholesterolu "ciebie nie dotyczy", "to jeszcze nie teraz", "w sumie jesteś młody", "to wymysł firm farmaceutycznych"... Wymówek może być wiele, ale Twoje serce jest tylko jedno. Wcale nie musisz wiele zmieniać, by dbać o nie we właściwy sposób.

 

Czy wiesz, że...

już ponad połowa Polaków zmaga się z problemem podwyższonego cholesterolu. Niby go nie widać, nie daje żadnych objawów, a jednak może zamienić nasze życie w koszmar. Walka z nim wcale nie musi być przysłowiową walką z wiatrakami. Przemyślana i odpowiednio zbilansowana dieta pomoże nam stanąć na straży naszego zdrowia.

 

 

Masz tylko jedno serce, zadbaj o nie! Zacznij od zbilansowanej diety.

 

Dobra dieta? To nie takie trudne! Badania wykazują, że rozsądna i przemyślana dieta redukuje “zły” cholesterol aż o 33%! Codzienne zdrowe nawyki żywieniowe mogą zwiększyć nasze szanse na uniknięcie chorób serca aż o połowę. Zdrowa dieta nie jest zbyt wymagająca, wystarczy tylko wprowadzić do codziennego jadłospisu zamienniki niektórych produktów oraz wyeliminować “śmieciowe” jedzenie. Szczególną uwagę należy zwrócić na zastąpienie przetworzonych produktów, takich jak: zupki, sosy i wszelkie inne wyroby zawierające trójglicerydy. Ich doskonałym zamiennikiem mogą być artykuły bogate w błonnik, witaminy: B6, B12, C, kwas foliowy, fitosterole roślinne, kwasy tłuszczowe omega-3 oraz bioflawonoidy.

 

Co jeść?

 

ZALECANE

DOZWOLONE

ZABRONIONE

Kefir chudy, maślanka, jogurt naturalny, białko jajek

Mleko niskotłuszczowe, dwa całe jaja na tydzień, jogurt niskotłuszczowy

Mleko tłuste, śmietana, żółtko jajka

Chudy biały ser

Sery: Brie, Camembert, Edamski, Gouda

Ser biały tłusty, sery żółte, sery topione

Margaryny z fitosterolami roślinnymi

 

Pozostałe margaryny, masło

Ryż brązowy i grube kasze

Makaron bezjajeczny

Makaron jajeczny

Pieczywo pełnoziarniste

Pieczywo jasne

 

Oliwa tłoczona na zimno, olej lniany tłoczony na zimno

Olej sojowy, słonecznikowy, masło roślinne

Łój, smalec, słonina

Sorbety, galaretki, bezy, budynie na chudym mleku, sałatki owocowe

Kisiele, musy, galaretki, budynie

Dżem, marmolada

Marmoladki

Cukier, czekolada gorzka, marcepan, chałwa

Czekolada słodka, słodycze, czekoladki, ciastka, toffi, karmelki, batony, cukierki,pączki, ciastka przygotowane na tłuszczu

Herbata zielona, kawa filtrowana lob instant, woda, naturalne (przecierane) soki owocowe i warzywne, napoje owocowe bez dodatku cukru

Kompoty, niskotłuszczowe napoje czekoladowe

Napoje kolorowe, gazowane, czekolada, kawa ze śmietanką

Czerwone wino

 

Alkohol w większych ilościach

Ryby pochodzenia morskiego: makrela, dorsz, śledź, łosoś, szprot, sardynka (nie smażone),

 

Żywność pochodzenia morskiego                 

Ryby słodkowodne

Indyk, kurczak, cielęcina, królik, dziczyzna (duszona, gotowana, pieczona w folii, pergaminie, potrawki)

Bardzo chuda wołowina, jagnięcina (1-2 razy w tygodniu), szynka, kiełbasa z cielęciny lub kurczaka, wątroba 2 razy w miesiącu

Gęsi, kaczki, tłuste mięso, podroby, salami, bekon, pasztety mięsne i inne

Zupy owocowe i warzywne bez tłuszczu

 

Zupy w proszku

Warzywa: marchew, czosnek, cebula, buraki, kalafior, pomidory, dynia, szpinak, kabaczki, brokuły, zielony groszek, fasola szparagowa, cykoria, sałata, ziemniaki, kapusta, kiszona kapusta (nie kwaszona!)

Owoce: jabłka, cytryny, winogrona, truskawki, arbuzy, morele, kiwi, brzoskwinie, pomarańcze, maliny, porzeczki

Ziemniaki lub frytki smażone na dozwolonym oleju

Ziemniaki pieczone, frytki, warzywa lub ryż smażone na niewłaściwym tłuszczu, warzywa solone i konserwowane, chipsy, fast-foody

Siemię lniane, orzechy włoskie, nerkowca, pekan oraz migdały

Orzechy laskowe, ziemne, pistacjowe i brazylijskie

Orzechy kokosowe i solone

Pieprz, musztarda, zioła, przyprawy korzenne

Sosy sałatkowe nisko tłuszczowe

Majonezy, sól dodana, sosy i kremy sałatkowe, sosy do mięsa i ryb zawierające tłuszcze

Miód naturalny niepasteryzowany - tak aby nie doszło do unieczynnienia substancji biologicznie aktywnych ! - czyli najlepiej miód prosto z pasieki od zaufanego pszczelarza (Metoda na spadek złego cholesterolu i wzrost dobrego - przyjmowanie 80 g miodu rozpuszczonego wieczorem w 200 ml wody letniej (nie ciepłej i nie gorącej !) raz dziennie (rano na czczo).

 

 

 

cholesterolNiewielkim kosztem możemy wydłużyć swoje życie i poprawić jego jakość. Wystarczy zdać sobie sprawę, z tego, że to co jemy nie pozostaje bez znaczenia dla naszego zdrowia i samopoczucia. Dieta niskocholesterolowa może być stosowana przez wszystkich, którzy pragną właściwie zadbać o swoje serce. W walce ze złym cholesterolem (LDL) należy pamiętać nie tylko o diecie, ale również o wysiłku fizycznym, unikaniu stresu oraz czynnego i biernego palenia papierosów.

 

Wszelkie niezbędne informacje dotyczące walki z cholesterolem oraz

Narodowy Test Ryzyka Chorób Serca i Naczyń

Mam Dobry Cholesterol znajdziesz na:

 www.mamdobrycholesterol.pl

 

Narodowy Program Walki z Zawałami, Udarami i Chorobami Układu Krążenia bije na alarm - chcemy obudzić świadomość i zapewnić szczegółowy, systematyczny plan naprawy narodowej ignorancji wysokiego cholesterolu. Naszą misją jest uratowanie życia tysiącom Polaków! Cholesterol to cichy zabójca odbierający życie i zdrowie aż 170 000 osób rocznie. Razem możemy to zmienić!

 

 

ZALECANE

DOZWOLONE

ZABRONIONE

Kefir chudy, maślanka, jogurt naturalny, białko jajek

Mleko niskotłuszczowe, dwa całe jaja na tydzień, jogurt niskotłuszczowy

Mleko tłuste, śmietana, żółtko jajka

Chudy biały ser

Sery: Brie, Camembert, Edamski, Gouda

Ser biały tłusty, sery żółte, sery topione

Margaryny z fitosterolami roślinnymi

 

Pozostałe margaryny, masło

Ryż brązowy i grube kasze

Makaron bezjajeczny

Makaron jajeczny

Pieczywo pełnoziarniste

Pieczywo jasne

 

Oliwa tłoczona na zimno, olej lniany tłoczony na zimno

Olej sojowy, słonecznikowy, masło roślinne

Łój, smalec, słonina

Sorbety, galaretki, bezy, budynie na chudym mleku, sałatki owocowe

Kisiele, musy, galaretki, budynie

Dżem, marmolada

Marmoladki

Cukier, czekolada gorzka, marcepan, chałwa

Czekolada słodka, słodycze, czekoladki, ciastka, toffi, karmelki, batony, cukierki,pączki, ciastka przygotowane na tłuszczu

Herbata zielona, kawa filtrowana lob instant, woda, naturalne (przecierane) soki owocowe i warzywne, napoje owocowe bez dodatku cukru

Kompoty, niskotłuszczowe napoje czekoladowe

Napoje kolorowe, gazowane, czekolada, kawa ze śmietanką

Czerwone wino

 

Alkohol w większych ilościach

Ryby pochodzenia morskiego: makrela, dorsz, śledź, łosoś, szprot, sardynka (nie smażone),

 

Żywność pochodzenia morskiego                 

Ryby słodkowodne

Indyk, kurczak, cielęcina, królik, dziczyzna (duszona, gotowana, pieczona w folii, pergaminie, potrawki)

Bardzo chuda wołowina, jagnięcina (1-2 razy w tygodniu), szynka, kiełbasa z cielęciny lub kurczaka, wątroba 2 razy w miesiącu

Gęsi, kaczki, tłuste mięso, podroby, salami, bekon, pasztety mięsne i inne

Zupy owocowe i warzywne bez tłuszczu

 

Zupy w proszku

Warzywa: marchew, czosnek, cebula, buraki, kalafior, pomidory, dynia, szpinak, kabaczki, brokuły, zielony groszek, fasola szparagowa, cykoria, sałata, ziemniaki, kapusta, kiszona kapusta (nie kwaszona!)

Owoce: jabłka, cytryny, winogrona, truskawki, arbuzy, morele, kiwi, brzoskwinie, pomarańcze, maliny, porzeczki

Ziemniaki lub frytki smażone na dozwolonym oleju

Ziemniaki pieczone, frytki, warzywa lub ryż smażone na niewłaściwym tłuszczu, warzywa solone i konserwowane, chipsy, fast-foody

Siemię lniane, orzechy włoskie, nerkowca, pekan oraz migdały

Orzechy laskowe, ziemne, pistacjowe i brazylijskie

Orzechy kokosowe i solone

Pieprz, musztarda, zioła, przyprawy korzenne

Sosy sałatkowe nisko tłuszczowe

Majonezy, sól dodana, sosy i kremy sałatkowe, sosy do mięsa i ryb zawierające tłuszcze

Miód naturalny niepasteryzowany - tak aby nie doszło do unieczynnienia substancji biologicznie aktywnych ! - czyli najlepiej miód prosto z pasieki od zaufanego pszczelarza (Metoda na spadek złego cholesterolu i wzrost dobrego - przyjmowanie 80 g miodu rozpuszczonego wieczorem w 200 ml wody letniej (nie ciepłej i nie gorącej !) raz dziennie (rano na czczo).

 

 

 

Niewielkim kosztem możemy wydłużyć swoje życie i poprawić jego jakość. Wystarczy zdać sobie sprawę, z tego, że to co jemy nie pozostaje bez znaczenia dla naszego zdrowia i samopoczucia. Dieta niskocholesterolowa może być stosowana przez wszystkich, którzy pragną właściwie zadbać o swoje serce. W walce ze złym cholesterolem (LDL) należy pamiętać nie tylko o diecie, ale również o wysiłku fizycznym, unikaniu stresu oraz czynnego i biernego palenia papierosów.

 

Wszelkie niezbędne informacje dotyczące walki z cholesterolem oraz

Narodowy Test Ryzyka Chorób Serca i Naczyń

Mam Dobry Cholesterol znajdziesz na:

 www.mamdobrycholesterol.pl.

 

Narodowy Program Walki z Zawałami, Udarami i Chorobami Układu Krążenia bije na alarm - chcemy obudzić świadomość i zapewnić szczegółowy, systematyczny plan naprawy narodowej ignorancji wysokiego cholesterolu. Naszą misją jest uratowanie życia tysiącom Polaków! Cholesterol to cichy zabójca odbierający życie i zdrowie aż 170 000 osób rocznie. Razem możemy to zmienić!

Oceń ten artykuł
(2 głosów)