czwartek, 28 marca 2024
Miło Cię widzieć!

Rola sklepów internetowych w kosmetyce

Rola sklepów internetowych w kosmetyce

 

Jeszcze kilkanaście lat temu sklepy internetowe były wyłącznie „gadżetem” dla pierwszych entuzjastów internetu. Obecnie możemy w nich kupić praktycznie wszystko począwszy od wyposażenia mieszkania, a skończywszy na codziennych zakupach spożywczych. Chociaż sklepom online w ostatnich latach udało się podbić również rynek kosmetyczny, to wiele osób zastanawia się czy taka sytuacja nie przyniesie więcej rozczarowań niż rzeczywistych korzyści.

 

Skąd taka popularność?

Wzrost sprzedaży kosmetyków za pośrednictwem sklepów internetowych znacznie ograniczył rozwój pozostałych kanałów dystrybucji. Klienci i właściciele gabinetów rezygnują z uciążliwych wizyt w hurtowniach i drogeriach. Nie wychodząc z domu mogą porównać ceny w poszczególnych sklepach, przeczytać opinię innych użytkowników i podejmować bardziej przemyślane decyzje. Później wystarczy już tylko wykonać przelew internetowy i za kilka dni kosmetyki same „przychodzą” do domu.

 

Nie tylko pozytywy

Pomimo oczywistych zalet, sprzedaż produktów kosmetycznych w sklepach internetowych ma również kilka wad. Ogromna ilość kosmetyków na rynku wymusiła na właścicielach aptek i drogerii zatrudnianie specjalistów doradzających klientom właściwe dla nich preparaty. Taka kompleksowa obsługa pozwala nie tylko celniej diagnozować problemy kosmetyczne, ale też zyskać zaufanie i sympatię klienta. Główną wadą zakupów w internecie jest brak jakiegokolwiek doradztwa. Klienci często w oparciu o nierzetelne porady na forach internetowych sami wybierają kosmetyki, które w wielu przypadkach nie spełniają ich oczekiwań. Problem ten jest szczególnie istotny w przypadku kosmetyków profesjonalnych, które trafiając w niepowołane ręce mogą spowodować bardzo groźne następstwa.

 

Wiele firm kosmetycznych sprzedających preparaty przeznaczone wyłącznie do użytku profesjonalnego walczy ze sprzedażą swoich produktów na popularnych portalach aukcyjnych. Niestety skuszeni oszczędnościami klienci nie zawsze zdają sobie sprawę z ryzyka, na które się narażają. Do gabinetów dermatologicznych coraz częściej trafiają osoby które zostały trwale okaleczone po niekontrolowanym stosowaniu silnych peelingów chemicznych .

 

Chociaż świat jest coraz bardziej zdominowany przez elektronikę, to są takie obszary życia, w których żadna maszyna nie jest w stanie zastąpić człowieka. Bezpośrednia diagnoza problemów estetycznych i czynników przyczyniających się do ich powstawania jest niezbędnym elementem rzetelnej analizy stanu skóry klienta.

 

Jeśli swoją aktywność zawodową ograniczymy do udzielania porad on-line, prędzej czy później utracimy zaufanie klientów. Nie należy rezygnować z możliwości jakie daje internet, ale warto przy tym pamiętać jak cenny dla obu stron jest osobisty kontakt.

Oceń ten artykuł
(11 głosów)