piątek, 29 marca 2024
Miło Cię widzieć!

Rozwijaj gabinet z głową. Specjalizacja czy szeroki zakres usług?

Branża kosmetyczna i fryzjerska już od kilku lat przechodzą prawdziwą rewolucję. Zmiany są pozytywne, ale niosą ze sobą również konieczność zmian i dostosowania się do nowych potrzeb rynku. Wielu właścicieli salonów zostaje postawionych przed dylematem: wprowadzać do oferty kolejne nowości czy może wyspecjalizować się w jednej wybranej dziedzinie?

 

specjalizacjaOd pewnego czasu można zaobserwować wzrost zainteresowania specjalistycznymi usługami. Dzisiejsi klienci cenią osoby, które są ekspertami w swojej dziedzinie. Zgłaszają się z konkretnymi problemami i oczekują pomocy na najwyższym poziomie. Taka pomoc wymaga lat praktyki i doszkalania, często w bardzo wąskim, mocno wyspecjalizowanym obszarze. Z kolei ilość dostępnej wiedzy i liczba opcji sprawiają, że oferowanie całego spektrum usług i to na wysokim poziomie wydaje się niewykonalne.

 

Czy to oznacza koniec tradycyjnych salonów z szeroką ofertą zabiegową? Niekoniecznie. Nie każdy salon musi przecież oferować 100% dostępnych na rynku możliwości. Można skomponować stosunkowo szeroką ofertę, obejmującą kilka–kilkanaście wybranych zabiegów. Można również stworzyć zespół specjalistów, którzy będą zaspokajać różne oczekiwania klientów. Albo po prosu wybrać jeden obszar i się doskonalić.

 

Szukając odpowiedzi na takie pytania, warto zajrzeć do najnowszej lekcji Akademii Versum. Anna Wydra-Nazimek, właścicielka firmy Neza Group, szczegółowo porównuje różne aspekty działalności w przypadku wąskiego i szerokiego zakresu usług. Prezentuje wady oraz zalety obydwu rozwiązań i pomaga znaleźć właściwe odpowiedzi.

 

 

Materiał dostępny pod adresem:

http://www.akademiaversum.pl/gabinet-specjalizacja-czy-szeroki-zakres-uslug/

 

Oceń ten artykuł
(3 głosów)