wtorek, 26 listopada 2024
Miło Cię widzieć!

Segment kosmetyków kolorowych pod lupą ekspertów

śniadanie z kosmetykami, kosmetyki, kosmetyki kolorowe, Drugie „Śniadanie z Kosmetykami”

Aż 2/5 Polek maluje się codziennie, a obroty na rynku kosmetyków kolorowych w Polsce za kilka lat mają sięgnąć aż 1,5 mld złotych! O tych i wielu innych tematach związanych
z segmentem kosmetyków kolorowych rozmawiali eksperci oraz przedstawiciele największych firm kosmetycznych podczas drugiego spotkania z cyklu „Śniadanie z Kosmetykami”. Spotkanie zorganizowane przez magazyn „Kosmetyki” odbyło się 12 marca w restauracji Concept 13
w Warszawie.


Z badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen wynika, iż największą grupę sprzedażową
w kategorii kosmetyków kolorowych stanowią: podkłady – 23,2%, maskary – 20,7% oraz lakiery do paznokci – 13,2%. Polki – jak twierdzi Małgorzata Rynkiewicz z firmy Nielsen – coraz częściej zaliczają się do grupy smart shopperów, czyli osób, które szukają okazji do tańszych zakupów i bacznie zwracają uwagę na wszelkie promocje. Taki trend bardzo ogranicza możliwości sprzedaży w cenach regularnych i jednocześnie sprzyja sprzedaży kosmetyków relatywnie tańszych. Większość Polek wychodzi z założenia: jeśli coś jest tanie i dobre, to po co przepłacać?

Rynek kosmetyków kolorowych w Polsce jest bardzo rozdrobniony i niezwykle konkurencyjny. Każdego roku pojawiają się setki nowych produktów, które starają się wyróżnić kolorystyką, nowymi rozwiązaniami czy też technologiami. Aby przemówić do świadomości konsumentek, niezwykle ważne jest komunikowanie zmian. Nowości mają olbrzymi wpływ na sprzedaż, zwłaszcza gdy są głośno reklamowane. Pojedynek na podkłady, maskary i lakiery do paznokci trwa więc cały czas!

„Śniadanie z Kosmetykami” to wyjątkowa inicjatywa wydawnictwa Media Direct, wydawcy branżowego magazynu „Kosmetyki”. Nowy projekt zakłada cykliczne spotkania
z ekspertami i wybranymi przedstawicielami branży kosmetycznej oraz stworzenie pola do dyskusji na temat trendów, zjawisk, jak i zmian konsumenckich w poszczególnych kategoriach kosmetycznych.

W drugim spotkaniu „Śniadanie z Kosmetykami” udział wzięli:

Katarzyna Niemiec, Małgorzata Rynkiewicz i Marta Roszkowska (Nielsen Polska), Andrzej Kozłowski, Katarzyna Olędzka (Verona Products Professional), Ewa Wójcikowska (PR Manager Brodr Jorgensen), Aleksandra Kujawska (Archamedia PR dla Eveline Cosmetics), Dorota Jędrzejczyk (Bell), Marta Góral (Delia Cosmetics), Olga Skrzynecka (Coty Polska), Anna Łączykowska (Drogeria Anna-Kosmeteria), Paweł Woch (Drogerie Laboo), Beata Okrój-Rozbiewska (Quality PR), Lidia Lewandowska, Dana Dominowska, Beata Farmus (Media Direct, „Kosmetyki”).

Pełna relacja ze spotkania dostępna jest pod linkiem:

http://www.magazynkosmetyki.pl/aktualnosci_pelna.php?lista_wezlow=1,5,7,26,1890





 

Oceń ten artykuł
(6 głosów)