sobota, 23 listopada 2024
Miło Cię widzieć!

Sprzedaż preparatów - sposób na zwiększenie zadowolenia klientek

filorgaByć może darzyło Ci się stać w pobliskim sklepie przed półką z kremami  i zastanawiać, który produkt wybrać  a na samą myśl, że znowu kupisz coś co nadaje się czyszczenia butów robiło Ci się słabo? Rozglądałaś się wokoło i nie było żadnego profesjonalnego doradcy.

 

Być może przeglądałaś katalog z kosmetykami  i jedynym kryterium po którym mogłaś  ocenić  to wygląd pudełka, które niekoniecznie zadba o Twoją cerę.

 

Dokładnie ten sam problem mają Twoje klientki. Stoją przed półkami , oglądają katalogi i nie wiedzą, który produkt będzie dla nich najwłaściwszy. Który krem wybrać, aby opóźnić procesy starzenia i zadbać o wzorowy stan cery. Poziom wiedzy personelu obsługującego stoisko pozostawia wiele do życzenia i brakuje tam osoby,  na której fachową pomoc można liczyć.

 

Dlaczego więc większość gabinetów kosmetycznych traktuje sprzedaż preparatów detalicznych jako zło koniecznego albo w ogóle pomija ten obszar działalności ? Dlaczego jedyną  formą  dbania o wygląd klientki  są zabiegi wykonywane w gabinecie ?

 

Jako profesjonalistka w dziedzinie pielęgnacji  cery wiesz doskonale, że jedną z przyczyn starzenia się skóry jest niewłaściwa pielęgnacja. To Ty wiesz jak zmienia się cera wraz z wiekiem oraz jakie składniki aktywne powinny się znajdować w preparatach, aby te procesy opóźnić. Wykorzystaj swoją wiedzę  i pomóżcie swoim klientkom wybrać najwłaściwszą pielęgnację domową.  Stań się ich najlepszym doradcą od  spraw zachowania młodego wyglądu.

 

Drugą ważną sprawą jest dobór pielęgnacji domowej, która będzie pasowała do zabiegów, które wykonujesz w gabinecie. Musisz sobie uświadomić, że w dużym stopniu wpływa to na Twój wizerunek jako profesjonalistki . I bardzo często ma znaczenie w całej terapii pielęgnacyjnej  i jej wynikach.

 

Mam znajomą kosmetyczkę, która wykonywała swojej klientce zabieg z kwasami. Wytłumaczyła jej jaki preparat do pielęgnacji powinna zakupić w sklepie i wypuściła do domu. Klientka zakupiła sobie w pobliskiej drogerii jakiś krem i po 2 dniach stosowania dostała na twarzy uczulenia. Oprócz wysypki pojawił się również obrzęk.  Bardzo szybko postawiła diagnozę – wina kosmetyczki. Diagnozę tę postanowiła skonfrontować w konkurencyjnym gabinecie kosmetycznym, w którym usłyszała:

 

-Kto tak Panią załatwił ? Do kogo Pani poszła ? Chyba jakimiś przeterminowanymi preparatami miała Pani robione.

 

Na szczęście klientka udała się do dermatologa, który ustalił, ze przyczyną uczulenia był źle dobrany krem  pielęgnacyjny. Na nieszczęście dla kosmetyczki wykonującej zabieg poszła w świat opinia, że pięknie potrafi zmasakrować twarz swoich klientek.  Opinię tę oczywiście wystawiał gabinet konkurencyjny.

 

Chciałabym, abyś pielęgnację domową swoich klientek traktowała na równo z pielęgnacją gabinetową. Doskonale wiesz, że podstawą  młodego wyglądu jest codzienna pielęgnacja . Doskonale wiesz, że niewłaściwa pielęgnacja jest przyczyną szybszego starzenia się skóry.  Każda kobieta pragnie dla swojej cery zatrzymać czas i stosuje kosmetyki pielęgnacyjne. Dlaczego zatem tak trudno przychodzi Ci sprzedaż preparatów do pielęgnacji domowej ?

 

Dla swoich klientek jesteś największym autorytetem w dziedzinie pielęgnacji cery. Komu najszybciej zaufa Wasza klientka ? Ekspedientce wykładającej towar na półki, reklamie w gazecie czy profesjonalnej kosmetyczce, która dobierze właściwy preparat do danego rodzaju cery ? Odpowiedź powinna być tylko jedna. Największym autorytetem przy wyborze kosmetyków powinnaś być Ty.

 

Każda szanująca się firma kosmetyczna ma  w swojej ofercie  linię detaliczną dla klientów indywidualnych. Jeśli chcesz podejść poważnie do tematu dobierania kosmetyków musisz mieć je fizycznie w gabinecie. Ustaw je wszystkie w widocznym miejscu na jakiejś półeczce lub w witrynce przeszklonej. Bardzo ważne jest, abyś miała pełną pielęgnację dla każdego rodzaju cery. Ważne jest, aby klientka patrząc na te kosmetyki miała  wrażenie przesytu.  Duża ilość wystawionych preparatów wywoła w kliencie przeświadczenie, że  dużo ich sprzedajesz i że produkty, które oferujesz muszą być dobre. Jest to dobrym wstępem do podejmowania decyzji o zakupie.

 

Zastanów się przez chwile jakie są Twoje odczucia, gdy wchodzisz do sklepu odzieżowego a tam na wieszaku wiszą 2 bluzki.  Najprawdopodobniej nawet nie zwrócisz na nie uwagi. Co innego gdyby ten sam wieszak uginał się od różnorodności wzorów i kolorów wiszących na nim bluzek. Już widzę ten błysk w Twoich oczach.

 

Dokładnie tak samo jest z Twoimi klientkami.  Zwrócą uwagę na pięknie poukładane kremy i zaczną się nimi interesować. Wyjaśnijcie swoim klientkom jaka jest różnica między kremami drogeryjnymi a gabinetowymi. Ja swoim klientkom tłumaczę zawsze, że kosmetyki profesjonalne z założenia już są lepszej jakości. Przede wszystkim mają  większe stężenia składników aktywnych , które mają wpływ na kondycję naszej cery. Nadmieniam mimochodem, że cena kosmetyków drogeryjnych w dużej mierze uzależniona jest od ceny reklamy telewizyjnej. Gdyby odjąć od ich ceny koszty poniesione na reklamę to ile byłby wart sam krem ?

 

Uświadom swoim klientkom, że właściwa pielęgnacja domowa zaoszczędzi im czasu i pieniędzy wydawanych na zabiegi pielęgnacyjne w gabinecie. Potraktuj swoje klientki holistycznie. Zrób zabieg w gabinecie, dobierz właściwą pielęgnację domową. Wyręcz swoje klientki w zastanawianiu się co jest dla nich najlepsze. Na każdym kroku wykorzystuj swoją wiedzę. Niech Twoje klientki czują, ze mają do czynienia z profesjonalistką. Całkowicie normalną koleją wizyty w Twoim gabinecie powinien być dobór  najkorzystniejszych dla Twojej klientki preparatów  do domu. Twoje klientki  tak czy inaczej kupują kremy pielęgnacyjne. Dlaczego mają to robić gdzieś indziej ? Pomagaj swoim klientkom dbać o ich cerę.

 

Jednym z lepszych sposobów na zdobycie zaufania i autorytetu jest nagranie krótkiego wykładu na temat skutków niewłaściwej pielęgnacji, napisanie artykułu do gazety lub zorganizowanie spotkania dla swoich klientek. Film taki możecie zamieścić na youtubie lub wstawić do siebie na stronę internetową. Możesz w nim opowiedzieć o przyczynach starzenia się skóry i o składnikach aktywnych, które powinny się znaleźć w kremach. Taka postawa sprawi, że klientki zaczną Cię traktować jak eksperta, wzroście Twój autorytet co w konsekwencji przełoży się na liczbę klientek w Twoim salonie.

 

Dbaj o swoje klientki tak samo jak dbasz o siebie. To jest klucz do sukcesu. Życzę Ci wszystkiego najlepszego

 

Źródło: http://kosmetyki-prestige.pl/6_sklep

Oceń ten artykuł
(8 głosów)