piątek, 29 marca 2024
Miło Cię widzieć!

Warto reklamować się latem!

Warto reklamować się latem!

 

 


Wakacje w branży kosmetycznej często nazywane są martwym okresem. Mniej klientów, mniej sprzedanych produktów, mniej zabiegów – ale czy na pewno? Czy ruch w lipcu i sierpniu jest rzeczywiście znacznie mniejszy? Czy w związku z tym nie opłaca się inwestować w reklamę?

 

Wielu przedsiębiorców z branży kosmetycznej każdego roku zadaje sobie pytanie: po co marnować pieniądze na wakacyjną reklamę, skoro to i tak martwy okres? Praktycznie nikt nie zastanawia się jednak nad przyczynami tego zjawiska. Może lipiec i sierpień przynoszą straty właśnie dlatego, że w tym okresie unikamy inwestycji. Może nasza branża przywykła do sztucznie wykreowanego letniego przestoju i nieświadomie rezygnuje z możliwości zwiększenia zysków?

 

Jak jest w rzeczywistości?

Faktem jest, że w okresie wakacyjnym typowo zimowe zabiegi nie cieszą się dużą popularnością. Kiedy jednak zastanowimy się na czym polega sezonowość w branży kosmetycznej, możemy odkryć wiele możliwości pozyskania nowych klientów. Lato to okres żniw dla gabinetów wykonujących zabiegi manicure, pedicure, depilacji oraz zabiegów nawilżających i rozjaśniających. Nie można również zapomnieć o klientkach, które chciałyby uzyskać piękną opaleniznę nie narażając się na wpływ szkodliwego promieniowanie UV i decydują się na zabiegi opalania natryskowego. Wakacje to również okres ślubów i zwiększonego zainteresowania zabiegami, które pozwalają przyszłym pannom młodym przygotować się do tego wyjątkowego dnia i olśnić gości weselnych.

 

Kolejnym argumentem przemawiającym za letnią reklamą jest fakt, że większość z nas dysponuje tyko kilkunastoma dniami urlopu. Przeczy to popularnemu poglądowi, że od czerwca do września wszyscy wypoczywają w ekskluzywnych kurortach. Wbrew pozorom w okresie urlopowym, życie toczy się normalnie, a firmy tak samo jak w innych miesiącach potrzebują promocji i reklamy.

 

Należy również przemyśleć kwestię kreowania marki, obojętnie czy będzie to marka produkowanych przez nas kosmetyków, czy prowadzonego gabinetu. Wszystkie znane na świecie firmy wiedzą, że praca nad promocją marki nie ogranicza się wyłącznie do jednej kampanii reklamowej oraz wymaga wiele cierpliwości i konsekwencji, niezależnych od aktualnej pory roku.

 

Jeśli tyko uda nam się zwalczy

stereotyp wakacyjnego przestoju, możemy otworzyć przed firmą wiele ciekawych możliwości. Należy pamiętać, że skuteczna reklama, to taka reklama która pozwala wyróżni się na tle konkurencji. Letnie miesiące to najlepsza okazja prezentacji oferty, która nie zniknie w gąszczu innych przekazów.

 

Warto przemyśleć te sprawy i przeanalizować swoją sytuację na rynku. Intensywna kampania reklamowa w okresie uśpienia konkurencji może przynieść naprawdę zaskakujące efekty. Pomoże nam utrwalić swoją pozycję na rynku i poinformuje klientów do kogo mogą się zwrócić po powrocie z wbrew pozorom dość krótkich urlopów.

Oceń ten artykuł
(9 głosów)