Polska Kosmetologia i Kosmetyka to najszybciej rozwijający się portal branżowy w Polsce. Istniejemy na rynku mediów internetowych już od 10 lat i posiadamy ugruntowaną pozycję w kategoriach związanych z branżą Beauty. W naszym portalu znajdą Państwo tysiące ciekawych artykułów związanych z branżą kosmetyczną, medycyną estetyczną oraz spa. Prezentowane przez nas materiały pełnią funkcje edukacyjną i doradczą. PKIK24.pl to doskonałe miejsce na prezentację Państwa marki a także na reklamowanie oferowanych produktów.
5. edycja Beauty Innovations – Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się 10 marca br. w Łodzi w Hotelu Double Tree by Hilton. Forum skierowane jest m. in. do właścicieli, prezesów i członków zarządu w firmach produkujących oraz dystrybuujących sprzęt, odczynniki i produkty kosmetyczne, jak również do przedstawicieli uczelni wyższych, studentów, a także wszystkich osób związanych z branżą kosmetyczną i zainteresowanych poruszanymi zagadnieniami. Rozmawiamy z Anną Miłowską, organizatorką konferencji „Beauty Innovations”, o tym dlaczego warto wziąć udział w wydarzeniu?.
Nazwa przykuwa chyba nie tylko moją uwagę… dlaczego właśnie Beauty Innovations – Forum Branży Kosmetycznej? Przypadek, chwyt marketingowy… - co kryje się za dwoma pierwszymi słowami? Czy chodzi o grupę docelową, dobór tematów?
Odpowiedź tkwi pośrodku. Beauty Innovations to konferencja skierowana do właścicieli, prezesów i członków zarządu w firmach produkcyjnych i dystrybuujących produkty kosmetyczne, pracowników firm kosmetycznych, nie zabraknie również przedstawicieli uczelni wyższych czy studentów. Na konferencji będą poruszane ciekawe tematy dotyczące m. in. uregulowań Unii Europejskiej, składników kosmetyków, trendów w branży kosmetycznej i wiele innych. W zaproponowanych tematach podążamy za branżą i chcemy zapewnić naszym Gościom ciekawe zagadnienia, które są świeże i na czasie.
Wyraz FORUM nie daje mi spokoju – uczestniczyłam w kongresach, konferencjach, targach, ale FORUM ma dla mnie nacechowanie po części biznesowe... Czy to oznacza, że osoby działające czynnie w branży mogą najwięcej zyskać na uczestnictwie?
Forum dlatego, że nasza konferencja ma służyć wymianie opinii pomiędzy uczestnikami – wystawcami i prelegentami. Cześć seminaryjna kończy się debatą na tematy, które wcześniej były poruszane – jest to idealny moment do wyrażenia swojej opinii czy rozwiania wątpliwości. Ponadto uczestnicy mają możliwość korzystania z networkingu, czyli umówienia indywidualnych spotkań biznesowych, które odbywać się będą równolegle do seminariów. Celem tych spotkań jest umożliwienie kontaktów biznesowych dostawcom surowców i usług oraz ich odbiorcom działającym w przemyśle kosmetycznym. Żadna inna forma komunikacji nie jest w stanie zastąpić bezpośredniej rozmowy.
No właśnie, networking... Wydaje mi się, że w Polsce jest to bardzo rzadko stosowane rozwiązanie podczas różnego rodzaju imprez związanych akurat z branżą kosmetyczną, dlaczego?
Myślę, ze termin „networking” jest bardzo dobrze znany wszystkim przedsiębiorczym osobom, nie tylko związanym z branżą kosmetyczną. Nawiązanie i pielęgnowanie relacji, które ułatwiają prowadzenie działalności jest nie do przecenienia. Networking jest wiodąca formą nawiązywania relacji biznesowych na zagranicznych targach i konferencjach. W Polsce nie jest to jeszcze takie popularne, ale myślę, że to idealna forma, aby zdobyć nowe kontakty biznesowe, a Beauty Innovations jest doskonałym miejscem do zorganizowania takich spotkań.
Czytałam program i moją uwagę przykuwają nie tylko tytuły i nazwiska naukowców, ale również praktycy – nauka plus biznes to połączenie idealne?
Zgadza się, nasi prelegenci to osoby, które aktywnie działają w branży. Z jednej strony są to osoby, które na co dzień kreują nowe marki i produkty w swoich przedsiębiorstwach, a z drugiej strony w naszym evencie uczestniczą także ludzie nauki, których starania i badania naukowe wprowadzają polską kosmetologię na nowy poziom innowacyjności. Takie połączenie i współpraca ludzi nauki i biznesu przyczyniła się do tego, że polski przemysł kosmetyczny nie ma kompleksów, a nasze kosmetyki świetnie radzą sobie na zagranicznych rynkach, o czym najlepiej świadczy ciągle rosnący eksport.
Co było czynnikiem decydującym o doborze nie tylko tematów, ale również prelegentów?
Przez cały rok organizujemy szkolenia dla branży kosmetycznej. Dzięki nim mamy kontakt z wieloma osobami związanymi z kosmetologią. Nowe trendy, potrzeby rynku, opinie naszych klientów - to tylko nieliczne czynniki, które skłoniły nas do organizacji kolejnej już edycji Beauty Innovations. Czynnikiem najsilniej determinującym kształt programu były rozmowy z przedstawicielami branży kosmetycznej i ich sugestie dotyczące tego, jakie zagadnienia wymagają głębszej analizy.
Czy może nam Pani zdradzić przedstawicieli firm, którzy na dzień dzisiejszy potwierdzili swój udział w tym wydarzeniu?
Na ten moment kilkadziesiąt firm z sektora kosmetycznego wyraziło chęć uczestniczenia w Beauty Innovations. Są to m. in. Merck, Efektima, Lekam, Adara, Pollena, Eveline i wiele innych.
Załóżmy że, mamy niezdecydowaną osobę, która jeszcze się waha nad udziałem w tym wydarzeniu. Jakiego argumentu użyłaby Pani, aby zachęcić 10 marca do przyjazdu do Łodzi?