Polska Kosmetologia i Kosmetyka to najszybciej rozwijający się portal branżowy w Polsce. Istniejemy na rynku mediów internetowych już od 10 lat i posiadamy ugruntowaną pozycję w kategoriach związanych z branżą Beauty. W naszym portalu znajdą Państwo tysiące ciekawych artykułów związanych z branżą kosmetyczną, medycyną estetyczną oraz spa. Prezentowane przez nas materiały pełnią funkcje edukacyjną i doradczą. PKIK24.pl to doskonałe miejsce na prezentację Państwa marki a także na reklamowanie oferowanych produktów.
Fundacja „Słoneczny Promień „została powołana w celu prowadzenia wszechstronnej działalności w zakresie promocji zdrowia i ratowania życia, realizowanej zgodnie z koncepcją promocji zdrowia zawartą w Karcie Ottawskiej Promocji Zdrowia.
Głównym celem działań podejmowanych przez Fundację ‘Słoneczny Promień” jest kształtowanie w powszechnej świadomości poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie oraz gotowości podjęcia działań zmierzających do jego umacniania i zachowania dzięki czemu ludzie stają się w pełni świadomymi konsumentami usług medycznych ,zdrowie swoje i swoich najbliższych traktują jako jeden z swoich priorytetów.
Obecnie Fundacja przeprowadza kampanię społeczną „Zdrowa Skóra „ Tematyka ta jest bardzo ważna gdyż skóra odzwierciedla stan naszego organizmu. Wiele schorzeń wewnętrznych powoduje powstawanie różnych zmian skórnych. Niektóre z nich są objawem problemów z konkretnymi narządami: tarczycą, nerkami, wątrobą; inne są bezpośrednio związane z chorobami, np. cukrzycą. Czasem wystąpienie zmian skórnych poprzedza rozwój białaczki i nowotworów, często ułatwiając postawienie diagnozy.
Ogromny wpływ na skórę ma również stan psychiczny. Niektóre choroby dermatologiczne rozwijają się lub ulegają zaostrzeniu w następstwie przewlekłego działania stresu, często nawet nieuświadomionego.
Głównym celem kampanii społecznej „„Zdrowa Skóra” jest przeciwdziałanie dyskryminacji i wyalienowaniu społecznemu będącemu wynikiem zjawiska stygmatyzacji ( tylko niewielka część chorób skóry jest zakaźna). Badanie przeprowadzone przez Homo Homini w 2013 r. (wg badania „Polacy o chorobach autoimmunologicznych” zrealizowanego przez Instytut Badawczy Homo Homini w maju 2013 roku na próbie 1371 dorosłych Polaków).pokazało jak mocno nasilony jest ten problem wśród społeczeństwa – pomimo iż 90 % badanych deklarowało wiedzę na temat łuszczycy aż 40% bało się podać rękę osobie chorej na łuszczycę w obawie przed zarażeniem.
Pozostałe cele kampanii społecznej :
- zwiększenie świadomości w zakresie roli jaką pełni skóra (rola tzw. ”lampki alarmowej”)
- edukacja w zakresie prawidłowej pielęgnacji skóry chorej i zdrowej (właściwa pielęgnacja szczególnie jest ważna w przypadku terapii chorób skóry, pozwala pozostać w kręgu działań dermo-profilaktycznych , uefektywnia terapię, skraca czas leczenia, zwiększa okresy reemisji choroby)
- poprawa jakości życia
- zwiększenie świadomości w zakresie potrzeb dotyczących skóry
- zwiększenie wykrywalności chorób skóry
- zharmonizowanie wiedzy o skórze , jej potrzebach, właściwej pielęgnacji zdobywanych z różnych źródeł.
W ramach kampanii przeprowadzone będą warsztaty i wykłady w placówkach oświatowych ,poradnictwo dotyczące skóry w placówkach zdrowotnych oraz wykłady połączone z konsultacjami .W kampanii wezmą udział wybrane placówki oświatowe (szkoły i przedszkola) ,przychodnie i gabinety lekarskie oraz jednostki samorządowe . Zarząd Fundacji nawiązał współpracę z Panią Profesor nadzw. dr habilitowany nauk med. A. Zalewska –Janowska specjalista dermatolog-wenerolog, specjalista alergolog, kierownik Zakładu Psychodermatologii Katedry Immunologii Klinicznej i Mikrobiologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi na potrzeby powyższej kampanii społecznej. Opracowany przez Panią Profesor poradnik „ABC antystresowe „ jest rozdawany beneficjentom Fundacji.
Więcej informacji o Fundacji „Słoneczny Promień” można znaleźć na Facebooku.
Prezes Fundacji „Słoneczny Promień”
mgr farm Mariusz Jancarczyk