Polska Kosmetologia i Kosmetyka to najszybciej rozwijający się portal branżowy w Polsce. Istniejemy na rynku mediów internetowych już od 10 lat i posiadamy ugruntowaną pozycję w kategoriach związanych z branżą Beauty. W naszym portalu znajdą Państwo tysiące ciekawych artykułów związanych z branżą kosmetyczną, medycyną estetyczną oraz spa. Prezentowane przez nas materiały pełnią funkcje edukacyjną i doradczą. PKIK24.pl to doskonałe miejsce na prezentację Państwa marki a także na reklamowanie oferowanych produktów.
Salonów kosmetycznych w każdym mieście, a nawet mniejszej miejscowości jest mnóstwo, dzięki czemu jako klienci mamy nie tylko duży wybór ale i niesamowity mętlik w głowie. Często wybieramy dany salon z uwagi na ceny, jakość usług lub zróżnicowaną ofertę zabiegów. Gabinet warto odwiedzić zanim umówimy się na wizytę. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Wnętrze powinno być przyjemne, wystrój jest oczywiście kwestią gustu, ale musi być czysto! Warto porozmawiać z pracownikami, zadać im parę pytań związanych z naszym problemem kosmetycznym i rodzajem ewentualnego zabiegu. Powinni oni chętnie udzielać odpowiedzi i swoją postawą zachęcać do wizyty. W gabinecie, który wybierzemy musimy czuć się dobrze i swobodnie, niedopuszczalne jest traktowanie klienta z góry. Obsługa powinna być ubrana czysto, schludnie, ze związanymi włosami i niepomalowanymi, krótkimi paznokciami. Nie należy również bać się niewygodnych pytań o sposób dezynfekcji i sterylizacji narzędzi oraz o środki jakie są używane do tych procedur. Jest to niestety najczęstszy produkt na jakim salony oszczędzają. Osoba pracująca w salonie powinna podchodzić do klienta tak, jak sama chciałaby być obsługiwana. Salon kosmetyczny o wysokim standardzie powinien nie tylko oferować różnego rodzaju zabiegi pielęgnacyjne, ujędrniające, wyszczuplające, odżywiające i nawilżające, ale również zabiegi antycellulitowe oraz zabiegi przeciw procesom starzenia się skóry. W renomowanym salonie powinno znajdować się stanowisko kosmetyczki, makijażystki i fryzjerki, a często także porad udziela dietetyczka. Przychodząc na wizytę do dobrego gabinetu warto sprawdzić, jakiej klasy posiada sprzęt, od jakich producentów, czy posiada on dokumentację, certyfikaty i w jaki sposób jest konserwowany i odkażany. Wiele z tych informacji dostępnych jest na stronach gabinetów, choć nie wszystkie w praktyce okazują się prawdą, są jedynie reklamą, która ma przyciągnąć klienta. Okazać się bowiem może, że laser usuwający zmarszczki to zwykła lampa, a urządzenie do depilacji IPL można sobie kupić do domowego użytku za cenę jednorazowego zabiegu.
Ważnym krokiem do rozpoznania dobrego bądź niedobrego salonu kosmetycznego jest ustalenie na jakich liniach kosmetycznych pracuje. W ostatnich latach namnożyło się wiele linii kosmetyków pseudo profesjonalnych, które tak naprawdę są kosmetykami drogeryjnymi niemającymi nic wspólnego z kosmetyką profesjonalną. Zdarza się, że słabej klasy kosmetyki hipermarketowe z krajów zachodnich sprzedawane są w Polsce jako linia preparatów do profesjonalnych zabiegów. Kosmetyczki z chęci tworzenia jak największych zysków pracują na byle czym, natomiast firmy produkujące pseudo kosmetyki profesjonalne, uważają, że wszystko się sprzedaje więc daleko odbiegają od profesjonalizmu w swoich wypustach. Oczywiście nie można wszystkiego generalizować, ale w wielu przypadkach tak właśnie jest ,a ciągłe maglowanie słowa kryzys, niby ma usprawiedliwiać stosowanie takich oszukańczych technik sprzedaży usług.
Dobre gabinety (jak i specjaliści w nich pracujący) są nagradzane, otrzymują certyfikaty i dyplomy, a także biorą udział w prestiżowych imprezach branżowych. W przypadku gabinetów medycyny estetycznej, co roku przyznaje się gwiazdki tzw. „Złotych Standardów w Medycynie Estetycznej”. Gabinety te ,przede wszystkim skrupulatnie dobierają personel i ciągle go doszkalają oraz stawiają na pełen profesjonalizm bez względu na wagę wykonywanej usługi. Naprawdę warto przyjrzeć się, czy personel szkolony był w obsłudze konkretnych urządzeń czy aplikacji np. kwasów, bo eksperymentowanie na klientach z nową maszyną lub inwazyjnym preparatem to jedna z najgorszych opcji jaka mogła by nas spotkać.
Salon kosmetyczny to nie lada wyzwanie dla właściciela i personelu - jednym słowem zespołu, szczególnie w dzisiejszych czasach kiedy tak dużo się zmieniło a technologie poszły za ciosem potrzeb współczesnego człowieka. Nowe urządzenia, niby cuda czyniące, kosmetyki odmładzające w jednej chwili. Szereg możliwości by zachować młodość jak najdłużej. Szkoda tylko, że spora część kosmetyczek myśli tylko o tytułach i kasie. Z przykrością należy stwierdzić, że większość szkół przygotowujących do zawodu, tak odpowiedzialnego i prestiżowego jest na średnim albo niskim poziomie, a absolwentki mają bardzo wygórowane mniemanie o sobie i czasami tzw. muchy w nosie. Rynek kosmetyczny przechodzi prawdziwą rewolucję, a jednak ciągle się puszy i narzeka. Niezrozumiałe jest także to, że nie liczy się talent, wiedza, praktyka tylko tytuł. Przecież nierzadko jest tak, że dzisiaj Pani kosmetyczka czy kosmetolog nie potrafi wykonać podstawowych manualnych zabiegów na ciało, bo jest tak „zachwycona” przeróżnymi urządzeniami kosmetycznymi, które przy obsłudze nie wymagają od niej większego wysiłku i wiedzy a kasa leci do kieszeni.
Niestety takie jest prawo rynku. Trochę szkoda, że klienci gabinetów kosmetycznych zapomnieli o kosmetyce konwencjonalnej, o cudotwórczych rękach profesjonalistek i dobrym, profesjonalnym kosmetyku, którego nikt nie podrabiał, bądź sprzedawał jako lepszy niż jest. Ogrom szkół kosmetycznych rosnących jak grzyby po deszczu nie potrafią nauczyć świadomości i fachu, którym nie tylko jest praktyczna, podstawowa nauka zawodu ale również etyka, lojalność do klienta, rzetelność. Za to doskonale potrafią zarabiać na edukujących się u nich kursantach, którzy marzą o własnym salonie kosmetycznym , rzeszy klientów i grubym portfelu. Niestety nagą, przykrą prawdą jest to, że często nie liczy się w tej całej fabryce piękności, fachowość i profesjonalizm oraz uczciwość a liczą się pieniądze , począwszy od edukacji -skończywszy na pracy u kogoś w salonie czy na własna rękę.
Największym błędem, a wręcz zbrodnią w tego typu usługach jest to, że w rzekomym okresie stagnacji w branży zaczyna się odchodzić od jakości. Teraz tym bardziej gabinety powinny postarać się, żeby pracować na kosmetykach, urządzeniach o wysokim standardzie. Tym bardziej powinno używać się wydajnych, profesjonalnych kosmetyków, wprowadzać do gabinetów urządzenia z najwyższej półki i inwestować w personel. Tylko wtedy gabinet będzie w stanie zadowolić klienta i dostarczyć mu zadowalającego, oczekiwanego efektu kosmetycznego. Klient, który może sobie pozwolić na wizytę u kosmetyczki choćby raz w miesiącu, gdy zauważa długotrwały efekt powraca. Dlatego tylko produkt wysokiej klasy i profesjonalne wykonanie zabiegów jest podstawą do osiągnięcia sukcesu i pełnego zadowolenia klienta, a tym samym skłonienia go do powrotu i zachwalania danego gabinetu.
Drodzy Państwo wybierajmy właśnie takie salony kosmetyczne!
Red. Port.