Polska Kosmetologia i Kosmetyka to najszybciej rozwijający się portal branżowy w Polsce. Istniejemy na rynku mediów internetowych już od 10 lat i posiadamy ugruntowaną pozycję w kategoriach związanych z branżą Beauty. W naszym portalu znajdą Państwo tysiące ciekawych artykułów związanych z branżą kosmetyczną, medycyną estetyczną oraz spa. Prezentowane przez nas materiały pełnią funkcje edukacyjną i doradczą. PKIK24.pl to doskonałe miejsce na prezentację Państwa marki a także na reklamowanie oferowanych produktów.
Chociaż rak piersi jest jednym z najczęściej występujących nowotworów złośliwych w Polsce, to dużo bardziej przerażający wydaje się fakt, że jest również najczęstszą przyczyną zgonów związanych z chorobami nowotworowymi u kobiet. Dlaczego choroba z którą medycyna już od dawna potrafi skutecznie walczyć zbiera aż tak tragiczne żniwo?
Wcześnie zdiagnozowany rak piersi jest w dzisiejszych czasach niemal w 100-procentach wyleczalny. Przyczyną tak dużej śmiertelności z powodu nowotworów piersi jest brak edukacji społecznej i ogromna niechęć kobiet do poddawania się badaniom, zarówno lekarskim, jak i tym wykonywanym samodzielnie w domu. Kiedy uświadomimy sobie, że 6% kobiet nigdy nie było u ginekologa, a aż 15% pań powyżej 55-go roku życia nigdy nie robiło mammografii widzimy jak ogromna jest skala tego problemu.
Co możemy zrobić?
Przede wszystkim informować. Na kosmetyczkach i kosmetologach jako grupie zawodowej pracującej na co dzień z ciałem klientek spoczywa obowiązek przyłączania się do wszystkich działań promujących profilaktykę zdrowotną. Istnieje wiele programów profilaktycznych otwartych na wszelkie inicjatywy wspomagające walkę z nowotworami piersi. Jeden z nich prowadzony jest przez Federację Stowarzyszeń „Amazonki” współpracującą z wieloma gabinetami kosmetycznymi i ośrodkami SPA na terenie całego kraju.
Jak to zrobić?
Jeśli chcemy dołożyć swoją cegiełkę do zmniejszenia liczby zachorowań na nowotwory piersi najlepiej skontaktować się z Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”. Pomoże nam to uzyskać rzetelne informacje oraz zdobyć potrzebne materiały np. ulotki informacyjne. Najważniejsze jest jednak aby podejmować próby rozmawiania z klientkami na te niezwykle ważne tematy. Nie jest to może proste zadanie, ale wiedza, że dzięki naszym wskazówkom ocalono czyjeś życie na pewno zrekompensuje początkowe skrępowanie.
Naszym klientkom przede wszystkim powinniśmy sygnalizować konieczność przeprowadzania badań profilaktycznych. Zarówno tych wykonywanych w gabinetach ginekologicznych, jak i domowej samokontroli. Istnieje wiele ulotek instruktarzowych, w prosty sposób przedstawiających kolejne etapy badania piersi. Nie musimy wygłaszać moralizatorskich wykładów. Wystarczy zwykła rozmowa, towarzysząca tej, które zazwyczaj prowadzimy z naszymi klientkami podczas wykonywania zabiegów.
Wiele kobiet rezygnuje z wizyt u ginekologa dlatego, że wstydzi się nawet rozmawiać na tematy związane z intymnymi częściami swojego ciała. Ważne jest, aby przeprowadzając jakiekolwiek rozmowy wykazywać się dużą delikatnością i zrozumieniem. Jeśli wyczujemy delikatne obawy naszej klientki, możemy rozpocząć temat od subtelnego podzielenia się własnymi doświadczeniami. Jeśli jednak obserwujemy duże skrępowanie – najlepszą metodą przemycenia ważnych informacji będzie podarowanie na koniec wizyty ulotki informacyjnej.
Autor: Anna Wydra