poniedziałek, 23 grudnia 2024
Miło Cię widzieć!

Jak zdobyć klienta dla twojego salonu

JAK ZDOBYĆ KLIENTA DLA TWOJEGO SALONU Celem każdego kosmetologa jest sukces i stała, wysoka liczba wizyt w salonie. Po przeanalizowaniu szeregu cieszących się popularnością gabinetów kosmetycznych przygotowaliśmy dla Ciebie kilka cennych rad, które pomogą sprzedawać więcej usług i przyciągać więcej klientów. Jeśli chcesz być na szczycie biznesu kosmetycznego, te informacje będą dla Ciebie bardzo pomocne. * UŁÓŻ ROZSZERZONĄ LISTĘ USŁUG
Tak, wiemy, że już to masz. Gdzieś w dobrze widocznym miejscu, na ścianie obok lady recepcyjnej. Ale tego nie wystarczy! Wielu klientów potrzebuje dużo czasu, by zapoznać się z całą listą dostępnych zabiegów, i tego zazwyczaj nie wystarcza, jak się przychodzi do salonu na umówioną wizytę.
Dobrym rozwiązaniem będzie stworzenie listy usług na ulotkach – można je dawać klientom do bliższego zapoznania się w domu. Można też go wysyłać pocztą elektroniczną.
W odróżnieniu od wersji, która wisi na ścianie, lista usług "na wynos" ma być bardziej szczegółowa.

Oprócz nazwy i ceny umieść w niej:

  • Czas trwania zabiegu

  • Jak odbywa się zabieg

  • Jakie są funkcje zabiegu

  • Zalecana ilość zabiegów w kursie

  • Szczegóły zabiegu

 

PRZEWYŻSZAJ OCZEKIWANIA

Zawsze jest dobrze otrzymać więcej, niż oczekujesz, nawet jeśli chodzi o coś bardzo proste.

Na przykład:
Nanieś serum lub krem w trakcie zabiegu albo po nim za darmo

  • Zrób klientowi masaż
  • Opowiedz o prawidłowej pielęgnacji skóry po zabiegu
  • Udziel kilku rad o tym, jak wprowadzić nowe elementy w codzienną pielęgnację
  • Podziękuj klientowi za pomoc w przeprowadzeniu zabiegu
  • Pochwal klienta za cierpliwość podczas nieprzyjemnego zabiegu
  • Odznaczaj polepszenia po zabiegach, podkreślaj ich pozytywne efekty

PROMOCJA, PROMOCJA!

Zniżki na zakup całego kursu zabiegowego – stary jak świat chwyt do zachęcania klientów. I wciąż działa.
Nie rozczaruj swoich klientów – pozwól, że zaoszczędzą dokonując większego zakupu. To sytuacja win-win, w której wygrają obie strony: klient oszczędza pieniądze. Ty otrzymujesz stałego klienta, przywiązanego nie tylko przez opłacony kurs zabiegowy, ale też przez przyjemne doświadczenia, związane z otrzymaną zniżką przy zakupie Twoich usług.

PODNOSIMY ŚREDNI KOSZT RACHUNKU

Zaproponuj klientowi dodatkową usługę, którą możesz zapewnić równolegle z już wykupioną.

Na przykład:

  • zaproponuj dodatkową maseczkę do twarzy
  • Zorganizuj kompleks zabiegów "na większą skalę" załączając 3-4 kosmetologów
  • Zorganizuj zabieg "w 4 ręki", gdy z jednym klientem pracuje od razu dwóch kosmetologów
  • Klienci lubią taki format zabiegów, jest zazwyczaj kojarzony z salonami kosmetycznymi z wyższej półki i drogimi usługami.

PLOTKI W NOWEJ ODMIANIE

Utwórz społeczność, w której będzie informować klientów o nowościach, promocjach i innowacjach. W tym celu świetnie się spisują grupy w messengerach. Poproś klientów, by dodawali swoich koleżanek, które też są zainteresowane w Twoich usługach. W taki nieskomplikowany sposób możesz dotrzeć do większej ilości klientów i skutecznie komunikować z grupą docelową.

  • Korzystaj z portali społecznościowych
  • Regularnie zamieszczaj na swoich stronach wpisy zawierające wskazówki co do pielęgnacji skóry
  • Dziel się pożyteczną wiedzą
  • Nie umieszczaj za dużo autoreklamy
  • Rób zdjęcia "przed" i "po"
  • Obowiązkowo upewnij się, że klient się zgodził na fotografowanie i opublikowanie jego zdjęć w internecie – zawsze pytaj o zezwolenie.
    W miarę rosnącej popularności Twojej strony będzie rosnąć też popularność salonu – to sprawdzony sposób na znalezienie nowych klientów.

ZNIŻKA DLA KOLEŻANEK

Prosty i zrozumiały sposób, o którym się często zapomina albo stosuj niewłaściwie.
Obowiązkowo rób zniżkę dla tych, kto przeprowadza do Twojego salonu nowych klientów. Przy tym drobny prezent lub zniżkę mają otrzymać oba – ten, kto przeprowadził, i ten, kogo przeprowadzono. Zastanów się, co możesz dać bez większych strat lub szkody dla biznesu, i koniecznie od czasu do czasu ogłaszaj "Dni koleżanek" (albo zrób promocję stałą).

ZDJĘCIE NA PAMIĘĆ

Rób zdjęcia przed początkiem pierwszego i po zakończeniu ostatniego zabiegu z kursu, by można było zaobserwować postępy.

Zapytaj klienta, czy możesz zamieścić te zdjęcia na swojej stronie, i jeśli nie mają nic przeciwko – śmiało korzystaj z obrazków do demonstracji skuteczności zabiegów.

Między innymi, nasza firma już od ponad 4 lat skutecznie wyposaża salony i gabinety kosmetyczne. Mamy ponad 25 000 zadowolonych klientów. Marka Zemits jest liderem kosmetologii aparatowej na świecie pochodzącym z USA. Dołącz do rodziny Zemitsi otrzymaj: * darmowe szkolenia

  • raty 0%
  • gwarancję na 2 lata
  • darmowy test urządzeń
  • wsparcie marketingowe

 

Zarabiaj więcej i bądź na szczycie branży beauty!
Zobacz nasze produkty na stronie.

Dodatkowo, raz w miesiącu publikujemy ciekawe materiały o kosmetologii, żebyście mogli być na czasie z nowościami na rynku, oto nasz blog.

 +48 (22) 102 1945
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ul. Brukowa 6A,
05-092 Łomianki

zemits instagram zemits facebook zmits youtube

Oceń ten artykuł
(8 głosów)