Polska Kosmetologia i Kosmetyka to najszybciej rozwijający się portal branżowy w Polsce. Istniejemy na rynku mediów internetowych już od 10 lat i posiadamy ugruntowaną pozycję w kategoriach związanych z branżą Beauty. W naszym portalu znajdą Państwo tysiące ciekawych artykułów związanych z branżą kosmetyczną, medycyną estetyczną oraz spa. Prezentowane przez nas materiały pełnią funkcje edukacyjną i doradczą. PKIK24.pl to doskonałe miejsce na prezentację Państwa marki a także na reklamowanie oferowanych produktów.
Wiele klientów chodzi do salonów urody nie tylko z uwagi na poprawienie wyglądu. Ich celem jest też zrelaksowanie się, spędzenie miło czasu i porozmawianie w przyjemnej atmosferze. Nic tak nie polepsza klimatu danego miejsca jak dobra muzyka. W takich przypadkach nie liczy się jedynie dobór piosenek, ale też sprzęt, z jakiego będą one puszczane. O czym pamiętać chcąc puszczać klientom jakościową muzykę?
Rodzaj muzyki
Według badań 90% ludzi woli kupować lub przebywać w miejscu usługowym, gdzie puszczana jest muzyka. Nie wystarczy jednak słabej jakości radio, które puszcza znane stacje i piosenki. W przypadku salonu urody przydatne są bardziej odprężające dźwięki. Należą do nich piosenki z gatunku ambient, czyli przestrzenne plamy dźwiękowe, bardzo kojące i odprężające. W takich przypadkach najlepiej, gdy głośniki komputerowe są rozmieszczone w obrębie całego salonu, najlepiej przy rogach pomieszczenia. Daje to wrażenie większej przestrzeni i głębi dźwięku.
Muzykę najlepiej dopasować do klientów. Stali bywalcy mogą preferować zwykłe piosenki z radia, z kolei salony urody męskiej mogą stawiać na rocka i dynamiczniejsze dźwięki. W takich przypadkach warto zadbać o legalna prawa do puszczania muzyki. Trzeba wtedy odpowiedniej umowy z ZAiKS-em lub odtworzenie piosenek z internetowej platformy, opierając się na specjalnej licencji.
Sprzęt audio do studia urody
W przypadku, gdy właściciel zdecyduje się już na jakościową muzykę - musi jeszcze dopasować do niej sprzęt. Głośniki w takich przypadkach muszą być dopasowane do wielkości studia urody. Raczej nie należy nastawiać się na wielkie kolumny, bo nikt nie nastawia się na głośne słuchanie. Dźwięk powinien być wyraźny, ale nie przytłaczający. Najlepiej postawić na serię mniejszych głośników, regularnie rozstawianych po różnych częściach pomieszczenia.
Istnieją specjalne głośniki wiszące, które z wyglądu przypominają lampy. W ten sposób dźwięk wydobywa się blisko klienta, a przy okazji źródło dźwięku jest dobrze maskowane i komponuje się z wyglądem salonu. Można też postawić na głośniczki komputerowe w rogach studia. Przy doborze sprzętu ważny jest też odtwarzacz, którym może być zwykły laptop czy tablet. Ważne jest, żeby centrala była wyposażona w port USB oraz SD, a jeszcze lepiej w bezprzewodową łączność bluetooth. Im mniej kabli w pomieszczeniu, tym większy komfort dla klienta.
Opcje alternatywne
Dobrym pomysłem jest także zakup wzmacniacza. Wiele z nich przeznaczonych jest specjalnie pod muzykę w małych i średnich pomieszczeniach. To znacznie tańsza opcja, jeśli ktoś nie używa w studiu komputera. Najlepiej, jeśli jest zdolny do łączenia się z innymi urządzeniami, takimi jak pendrive, telefon komórkowy, odtwarzacz mp3 czy telewizor. Ten ostatni również jest świetnym pomysłem do bardziej nowoczesnego studia. Zawieszony w centralnym punkcie może odtwarzać teledyski lub klimatyczne obrazy, które pokrywają się z kojącymi dźwiękami ambientu. Im więcej nowoczesnego sprzętu, tym lepiej, trzeba jedynie pamiętać, żeby nie przeszkadzał klientowi w odprężeniu i relaksacji.