Polska Kosmetologia i Kosmetyka to najszybciej rozwijający się portal branżowy w Polsce. Istniejemy na rynku mediów internetowych już od 10 lat i posiadamy ugruntowaną pozycję w kategoriach związanych z branżą Beauty. W naszym portalu znajdą Państwo tysiące ciekawych artykułów związanych z branżą kosmetyczną, medycyną estetyczną oraz spa. Prezentowane przez nas materiały pełnią funkcje edukacyjną i doradczą. PKIK24.pl to doskonałe miejsce na prezentację Państwa marki a także na reklamowanie oferowanych produktów.
W PRL nie trzeba było niczego reklamować. W sklepach były pustki, a znalezienie fachowca graniczyło z cudem. Na rynku brakowało wszystkiego. Skoro popyt znacznie przewyższał podaż, nie trzeba było się w żaden sposób reklamować. Dziś bez pokazania na rynku swojego produktu, można zapomnieć o jakimkolwiek dalszym rozwoju i zyskach.
Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu, a próba oszczędzania pieniędzy poprzez redukcję wydatków na nią, przypomina zatrzymywanie zegara w celu oszczędzania czasu.
Pojęcie „reklama” jest trafnie kojarzone z promowaniem się. Reklama jest jednym z pięciu głównych narzędzi używanych przez przedsiębiorstwa w celu dotarcia z informacją do rynku docelowego.
Reklamę definiujemy jako wszelkiego rodzaju płatną formę nieosobistej prezentacji oraz promocji pomysłów, dóbr lub usług. Reklama to efektywny sposób rozprzestrzeniania informacji o firmie i jej produktach.
Reklama istnieje od tysiącleci i świat się z nią nie rozstanie. Jest potrzebna, ale nie może być bezkarna. Przynosi korzyści materialne, ale często szerzy złe i prostackie gusta. Potrafi być dowcipna i odkrywcza, lecz także agresywna i obraźliwa(najlepszym przykładem jest natłok bloków reklamowych w TV lub radiu). Pobudza produkcję i sprzedaż towarów-ale uprzednio nasze pragnienia i apetyty. Trzeba o tym pamiętać, żeby nauczyć się z nią żyć , bo umiejętnie podana potrafi pozyskać dla nas klienta.
W czasach, gdy agresywna reklama bombarduje nas z każdej strony, odwykliśmy nieco od przekonania, że może ona pełnić także przydatną, informacyjną funkcję. Finalnie okazuje się, że trafiona idea może być najlepszym sposobem, by przywrócić właściwe umiejscowienie marketingu w sferze publicznej. Osoba zaintrygowana reklamą to osoba, która z własnego wyboru zapozna się z przedstawioną jej treścią – a więc osoba zdeterminowana, by rzeczywiście zaznajomić się ze specyfiką produktu. Jedną z najlepszych form promocji wydaje się być Internet. Klient znajduje to czego szuka i bez pośpiechu i wymuszenia przegląda oferty, szczegółowo i w spokoju zapoznaje się z produktem.
W zasadzie każda działalność gospodarcza daje się reklamować w Internecie i powinna z tego bezwzględnie korzystać. Idea, wokół której buduje się marketingową narrację dla marki, stanowi o skutecznym powieleniu handlowych znaczeń. Rzeczywistość medialna stała się dostępna każdemu z nas, i nie ma już wielkiego problemu, żeby zamówić zestaw firmowych kalendarzy, umieścić swój banner na portalu internetowym, wyemitować telewizyjny spot, ale przecież niezwykle trudno zrobić to w taki sposób, by przekaz faktycznie trafił do potencjalnego klienta i został przez niego zapamiętany. Dlatego oprócz pomysłu ważne jest narzędzie jakim się posłużymy przy promocji.
Zanim zaczniesz myśleć o zakupie reklam przed głównym wydaniem Dziennika Telewizyjnego, zastanów się, czy w ten sposób dotrzesz do tego, do kogo chcesz dotrzeć. Może wydasz mnóstwo pieniędzy, a i tak klient z twojej grupy docelowej może cię nie zauważyć. I tu pomysł na reklamę w Internecie. Profesjonalny i rzetelny portal informacyjno-reklamowy jest w stanie naprawdę być pomocny. Szczególnie gdy za plecami stoi widmo kryzysu ,potrzebna będzie solidna i niedroga forma pokazania swoich atutów. Niestety, ten kto poskąpi na reklamę rozmyje się we mgle na oceanie konkurencji.
Ciągle zbyt wielu właścicieli firm kojarzy słowo reklama z reklamą telewizyjną, czy prasową, która jest atrakcyjna wizualnie, wymaga szalonych pomysłów i …koniecznie musi być droga. Reklama w Internecie rządzi się jednak swoimi prawami, a rozwój firmy nie zawsze zależy od krzykliwej i nachalnych spotów reklamowych w tradycyjnych mediach. Mimo, że reklamy telewizyjne, radiowe czy prasowe mogą być skuteczne, to coraz czyściej odbiorcy reklam uodparniają się na ich przekaz. Wielu z nas po pojawieniu się telewizyjnej reklamy, natychmiast zmienia kanał. Reklamując np. kosmetyki musimy z góry założyć, że część odbiorców na dany czas nie wykaże zainteresowana produktem, natomiast internauta szuka konkretów. Tradycyjne formy promocji mają też to do siebie, że sporo kosztują.
Co w takim razie oferuje Internet?
Po pierwsze promocja poprzez Internet nie wymaga wielkich nakładów finansowych. W dobie zagrożenia kryzysem daje widoczność i zainteresowanie firmą nie narażając jej na zubożenie. Po drugie, strona, która jest wysoko pozycjonowana w przeglądarkach internetowych, uważana jest przez internautów za najbardziej wartościową. Portali internetowych reprezentujących określone branże nie odwiedzają przypadkowe osoby, a jedynie te, które szukają konkretnej oferty. Po trzecie, być może najważniejsze, wysoka pozycja strony nie kojarzy się internautom z reklamą, a przez to nie budzi ich nieufności. Po czwarte nie męczy umysłu migawkami, zdawkowymi słowami, z których ciężko wyłonić potencjalnemu klientowi treść i sens. Ma on niczym nie nieograniczony czas w dostępie do informacji o produkcie.
Powiedziano kiedyś, że Internet jest przyszłością nieuniknioną. Więc nie unikajmy tego, co w tak niepewnych czasach pozwoli nam pozostać zauważalnym, ciekawym, konkurencyjnym. Wyjdzmy do klienta, który czeka na nas w sieci. Zastanówmy się, ile możemy stracić rezygnując z naprawdę taniej, a jakże skutecznej reklamy internetowej. Pieniądze oszczędzone koszem promocji, nie zaspokoją potrzeb firmy. Jedynie nasycona i przemyślana ekspozycja da nam dobre miejsce na mapie firm i pozwoli się dalej rozwijać.
Współczesnym kluczem do sukcesu jest budowa koncepcji, która nada marce nowego przyspieszenia i pomoże zbudować wyrazistą sieć znaczeń, trwale odróżniającą ją od konkurencji.
Rola reklamy internetowej polega na przesunięciu krzywej popytu w górę i zwiększeniu zysków firmy.
Chcesz uniknąć skutków kryzysu-postaw na reklamę w sieci.
Red. Port.
Barbara Poniatowska